Noul BMW Seria 3 a intrat pe ultima sută de metri înaintea prezentării oficiale. Limuzina de clasă medie a bavarezilor trece prin etapele finale ale programului de testare. Inginerii se asigură astfel că nu există nicio situație pe care să nu o fi anticipat-o.
În Valea Morții din Nevada, Statele Unite, sistemul de climatizare a fost pus la grea încercare. Cu mașina lăsată cu orele în soare, la temperaturi de peste 50 de grade Celsius, se fac 60 de grade în habitaclu. Clima automată a trecut testul și a răcit mașina în intervalul de timp estimat.
Noul BMW Seria 3 va avea cel mai puternic motor
cu 4 cilindri din istoria companiei
Tot în Death Valley, partea electronică a vehicului a fost supusă razelor electromagnetice de la hidrocentrala de la Hoover Dam. Inginerii au verificat funcțiile mașinii și au bifat rezultate satisfăcătoare.
Simultan, o altă echipă de dezvoltare a constructorului bavarez verifică motoarele, transmisiile și sistemele de frânare. Convoiul de prototipuri este escortat de poliție, apoi echipajele rămân la baza Vârfului Whitney și în partea superioară a drumului, pentru a se asigura că nimeni nu perturbă sesiunile de teste programate pentru viitorul BMW Seria 3.
Limuzina de clasă medie a ajuns și aproape de Cercul Polar. La Arjeplog, în Suedia, s-au desfășurat testele la temperaturi negative. Tot acolo, au fost puse la încercare sistemele de asistență ale mașinii, pentru că inginerii i-au verificat comportamentul pe gheață și zăpadă. Mașinile echipate cu sistemul de tracțiune integrală xDrive și cu diferențialul M pe puntea din spate s-au descurcat excelent.
Pe parcursul testelor desfășurate în lumea întreagă, i-a fost imposibil echipei BMW să treacă neobservată. Inginerii au făcut eforturi mari pentru ca privirile curioase să nu vadă prea multe detalii exterioare. Pentru aceasta, în atelierul aflat la subsolul Centrului de Cercetare și Inovație de la Munchen, prototipurile au fost îmbrăcate în camuflajul alb-negru. O zi întreagă durează procedura.
Elemente din plastic au fost adăugate sub camuflaj pentru a-i deruta pe cei care ar fi putut recunoaște Seria 3. Și bordul a fost mascat cu bucăți mari de material negru, ca un filtru între aparatele de fotografiat ale fotografilor-spion și designul interior final.
Optimizarea aerodinamicii este un proces important în cadrul dezvoltării oricărui automobil, iar acest lucru se întâmplă, de obicei, în spatele ușilor închise ale Centrului de Testare Aerodinamică de la Munchen. În urma acestor teste, BMW Seria 3 va veni cu un coeficient aerodinamic de numai 0.23. Experții au verificat mai multe tipuri de jante și anvelope, pentru a înțelege ce impact au asupra rezistenței la vânt și asupra consumului.
În același timp, alte prototipuri sunt supuse testelor de impact la Centrul de Siguranță BMW, pentru ca mașinile care vor ajunge pe șosele să-și păstreze reputația de a fi printre cele mai sigure din lume.
Viitorul Seria 3 a ajuns și pe circuitele Miramas din sudul Franței și Nurburgring din Germania. Fiecare tur de pistă a furnizat informații importante în procesul de dezvoltare a modelului.