Viitorul BMW Z4 M40i a scăpat pe circuit. Este, pentru moment, doar un prototip al roadster-ului care va fi lansat de BMW anul acesta. Mașina testează, la ora actuală, în sudul Franței.
O capotă alungită, consolele scurte, o siluetă care se apropie de asfalt și un acoperiș textil. Sunt caracteristicile care se pot ghici dincolo de camuflajul alb-negru care încă îmbracă viitorul BMW Z4, pe circuitul de testare Miramas din sudul Franței. Testele se concentrează pe reglarea finală a sistemelor de propulsie și suspensie, care vor asigura o manieră de condus cât mai sportive.
Avem de-a face chiar cu BMW Z4 M40i, pus în mișcare de un motor nou, cu șase cilindri în linie, cu o suspensie sport coborâtă, care beneficiază de prezența amortizoarelor controlate electronic și cu o punte față nouă. M40i aleargă pe jante M din aliaj ușor, cu anvelope mixte. Mașina vine și cu un sistem de frânare sport M și cu diferențial electronic pe puntea din spate.
“Conceptul noului BMW Z4 este orientat în mod constant spre agilitate şi dinamică”, explică Jos van As, Director de dezvoltare a suspensiei. “Nivelul ridicat al rigidităţii caroseriei şi prinderea foarte rigidă a suspensiei oferă baza perfectă pentru o configuraţie care garantează calităţile de performanţă ale unei maşini sport autentice în ceea ce priveşte precizia direcţiei, precum şi acceleraţia longitudinală şi transversală.”
A fost ales centrul de testare Miramas, pentru că, la fel ca Nürburgring-Nordschleife, acesta pune la dispoziția roadster-ului condiții ideale. Circuitul francez este utilizat de BMW de mai bine de 30 de ani și integrează o pistă ovală acoperită cu asfalt, un sector de autostradă pentru teste de mare viteză, piste pentru slalom, drumuri virajate, dar și numeroase trasee pe care se poate testa manevrabilitatea. Tot la Miramas, se pot pune la punct și vehiculele cu gardă mare la sol, pentru că se regăsesc acolo și sectoare cu diferite suprafețe.
Etapa de testare intensă relevă faptul că viitorul Z4r va avea calități sportive superioare cele ale modelului pe care îl înlocuiește. Noua generaţie va veni cu manevrabilitatea, spontaneitatea şi precizia la schimbarea direcţiei şi accelerarea dinamică la ieşirea din viraje tipice unui roadster, fără a sacrifica însă, confortul.