Producătorul din Stuttgart a delegat divizia de performanță AMG pentru a dezvolta următoarea generație a roadsterului său de top. Viitorul Mercedes-Benz SL va fi construit pe o platformă dedicată și va reveni la acoperișul soft-top.
Foto: Quattroruote
Schimbare de strategie la Mercedes-Benz. Modelele sportive și puternice vor fi dezvoltate de divizia de performanță AMG și nu de Mercedes-Benz. La prima vedere, pare o neconcordanță pentru că SL este mai mult un roadster de lux și în același timp un GT datorită acoperișului hard-top și nu o mașină sport pură.
Însă viitoarea generație Mercedes-Benz SL va fi unul dintre cele mai sportive modele ale gamei. Asta înseamnă că după 6 generații de roadster de lux, noul SL își va schimba poziționarea și imaginea. Și asta nu este tot: în perspectiva modificării genetice a viitorului roadster, este foarte posibil ca Mercedes-Benz să raționalizeze oferta vârf de gamă pentru modelele decapotabile (vezi caseta).
Iar unele dintre aceste modele se vor muta și ele sub umbrela AMG pentru a deveni și mai performante și mai exclusive. În ceea ce privește SL, viitoarea generație se va adresa unei clientele mai tinere care dorește modele mai sportive.
Destine paralele
Noul SL ar putea fi lansat în 2021 pe o platformă complet nouă dezvoltată de AMG numită MSA
(Modular Sports Architecture) care va fi adoptată și de viitorul AMG GT. Astfel, AMG GT și SL vor împărți același tren de rulare, arhitectură electrică și unele motoare, această sinergie permițând reducerea costurilor, fundamentală în această perioadă în care toți producătorii au nevoie de resurse uriașe pentru electrificare și conducere autonomă.
SL va primi un upgrade tehnic cu obiectivul de a reveni la filozofia iconicului 300 SL Coupe din 1954. Astfel, viitorul SL va fi mai ușor și mai agil, dar fără a penaliza confortul proverbial al fostelor generații și nici luxul.
Actualul Mercedes-Benz SL este oferit în două versiuni: SL 400 cu V6 de 3 litri și 367 CP și
SL 500 cu V8 de 4,7 litri și 455 CP.
Pentru propulsia viitoarei generații, Mercedes-AMG are deja la dispoziție noile motoare cu șase cilindri în linie de 3 litri din modelele 53 AMG și V8 bi-turbo de 4 litri din versiunile 63 AMG care dezvoltă între 435 și 612 CP, ambele cu tehnologie pe 48V și sistem mild-hybrid cu un mic motor electric de 22 CP.
Cutia automată cu 9 trepte AMG va fi disponibilă pentru ambele versiuni. Din cauza emisiilor dar și a profilului sportiv al noului SL motorul V12 mare și greu nu va mai fi oferit.
Și designul este nou
Noul roadster nu va avea doar o platformă dedicată ci și un design complet schimbat deoarece noua arhitectură conferă o mai mare libertate designerilor.
În acest sens, sunt așteptate linii mai sportive și mai marcante și proporții mai sportive cu ecartamente mai late, capotă mai lungă, cockpit împins mai spre spate și console mai scurte.
De asemenea, ne așteptăm la un design cu o tentă ușor retro datorită reintroducerii acoperișului textil care va înlocui hard-top-ul de la ultimele două generații. Prin această soluție, spatele va fi mai suplu deoarece soft-top-ul este mai puțin voluminos decât sistemul hidraulic complicat de la hard-top.
Adoptarea acoperișului soft-top va schimba designul părții din spate care va avea o linie mai coborâtă, iar consola spate va fi mai scurtă. Nu se știe dacă viitorul SL va adopta direcția integrală de la AMG GT C, dar tracțiunea integrală 4Matic are mari șanse să fie oferită.
În ceea ce privește configurația interiorului sunt zvonuri care vorbesc despre trecerea la arhitectura cu 2+2 locuri din două motive: să concureze cu Porsche 911 Cabrio și să lase configurația de 2 locuri în seama lui AMG GT.
Prea multe decapotabile
Gama cabrio ar putea fi redusă
Astăzi, Mercedes-Benz are trei modele decapotabile de top disponibile: Clasa S Cabrio, SL roadster și AMG GT roadster. Prin sosirea în 2021 a noului SL dezvoltat de AMG, S-Class Cabrio ar putea să dispară din gamă. Și soarta lui AMG GT roadster este incertă prin repoziționarea mai sportivă a lui SL. Coupe-ul rămâne, dar roadsterul ar putea dispărea. La fel, se pare că și Clasa S-Coupe va rămâne și doar cabrioletul va dispărea.