Într-un interviu acordat site-ului britanic Autocar, CEO-ul Nissan a dezvăluit câteva detalii despre viitorul Nissan GT-R.
Viitoarea generație GT-R, numită R36, stârnește tot felul de controverse. Cea mai importantă este legată de electrificarea modelului.
În ordine cronologică, în 2019, șeful echipei de dezvoltare a lui GT-R, Hiroshi Tamura, spunea că decizia electrificării stă în mâinile clienților. Feedback-ul acestora va determina natura propulsorului. Dacă vor hotărî că vor electrificare, sau creșterea performanțelor o va cere, GT-R va primi un sistem de propulsie hibrid. Sigur, la fel se va întâmpla și dacă nu vor fi îndeplinite standardele emisiilor.
➡ Test comparativ supercaruri realizat de Auto Expert 💡
Iar cele mai recente informații arată că fix asta se va întâmpla. Luna trecută, CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, spunea că viitorul Nissan GT-R va primi o platformă nou-nouță.
”Clar, dezvoltăm o platformă nouă, iar scopul nostru e evident: GT-R trebuie să fie cea mai rapidă mașină din segment. Trebuie să domine pe pistă. Și trebuie să mizeze pe o tehnologie avansată”.
Iar propulsia hibrid este luată în discuție încă din 2013 pentru GT-R. ”Dar s-ar putea să nu fie neapărat necesară pentru atingerea obiectivelor legate de dinamică”, spune Uchida.
Neoficial: viitorul Nissan GT-R va fi myld-hybrid
Însă sursele neoficiale din Japonia spun că, odată cu platforma nouă, va veni și un sistem de propulsie mild-hybrid, pe 48 V. Mai exact, site-ul nipon bestcarweb.jp. Acesta relatează că setul de restricții ale emisiilor care a fost adoptat în 2021 în Japonia CAFE, pune bețe-n roate actualei generații GT-R. Aceasta consumă, în medie, 12 l/100 km. Soluția: un sistem mild-hybrid.
Se pare că viitoarea generație va păstra motorul actualei generații, V6 turbo, de 3,8 litri, la care va adăuga un mic motor electric și o baterie Li-ion. Vom afla totul în 2023, când detaliile viitoarei generații vor fi prezentate oficial. Dar, poate până atunci, vor apărea și alte date certe legate de aceasta.
în foto: Nissan Vision Gran Turismo