Viitorul Peugeot 3008, care va inaugura arhitectura STLA a grupului Stellantis, ar putea afișa o siluetă dinamică și proporții sportive. Iată cum ni l-am imaginat noi, și cum arată el, de fapt. Tocmai a fost dezvăluit în fotografiile francezilor. Desene: Marcelo Poblete. Foto: Peugeot
Peugeot apasă accelerația către destinația finală, electrificarea. Și o face în urma evenimentului E-Lion Day, de la sfârșitul lunii ianuarie, când compania a făcut public planul verde dedicat mobilității. Iată-l, pe scurt!
Până la sfârșitul anului, toată gama Peugeot va fi electrificată. Apoi, până în 2025, toate modelele vor avea câte o versiune pur electrică. În sfârșit, din 2030 fiecare Peugeot vândut în Europa va avea emisii zero. Astfel, peste 2 ani vor veni deja anunțatele modele e-308 (hatch și break), e-408 și e-3008, urmate la scurt timp de e-5008. Un pilon al acestei ofensive va fi și următoarea generație 3008. E o mișcare de importanță crucială pentru Peugeot, care implică unul dintre cele mai de succes modele, lansat în variantă originală în 2009.
Noua generație va fi prezentată pe 12 septembrie 2023, urmând a fi pusă în vânzare în 2024. Aceasta ar trebui să fie animată inclusiv de motoare termice și sisteme PHEV, dacă nu cumva Peugeot ne pregătește o surpriză. Oricum, punctul de cotitură îl va reprezenta platforma STLA Medium, o premieră pentru modelele Stellantis.
E un aspect care transformă a treia generație a SUV-ului compact într-o vedetă, ținând cont că această platformă va fi folosită și de celelalte modele compacte și medii ale grupului franco-italian. Probabil că fix ăsta e motivul pentru care Peugeot încă nu a dezvăluit detalii tehnice legate de viitorul 3008. E cert totuși că Peugeot va fi oferit în trei versiuni electrice (probabil la 400 V).
Dintre ele, una va avea un singur motor (aproximativ 180–200 CP), iar alta va avea două (aproximativ 300 CP). Sursele franceze susțin, printre altele, că motoarele și acumulatorii ar fi de producție italiană, ceea ce nu e deloc o chestiune banală în zilele noastre, în care multe componente electrice vin din China. La fel de puțin banală este și autonomia declarată, de până la 700 km, în condițiile adoptării a cel puțin două baterii, de aproximativ 87 și 104 kWh.
Așa cum spuneam mai sus, a treia generație a lui 3008 nu va fi propulsată exclusiv de baterii. O parte din ofertă va fi reprezentată de noua versiune MHEV, care va debuta chiar la actuala generație, iar ulterior, va fi instalată și la alte modele ale mărcii. Aceasta va avea la bază motorul cu trei cilindri, de 1,2 litri și 100 sau 136 CP.
Sistemul mild hybrid va lucra la 48 V și va fi cuplat la o nouă cutie de viteze electrificată, cu șase trepte și ambreiaj dublu (E-DSC6), care va încorpora motorul electric de 29 CP. Sistemul, care va fi echipat cu un acumulator ce se încarcă în timpul mersului și oferă curent la accelerări, va reduce consumul de benzină și emisiile cu aproximativ 15%.
Restul gamei, din care va dispărea unitatea diesel de 1,5 l (așa cum s-a întâmplat și la 408), ar urma să fie completată de hibrizi plug-in. Vor exista două variante, una cu aproximativ 200 CP, cealaltă cu (probabil) peste 300. Ambele vor împărți motorul electric de aproximativ 120 CP, cuplat la cel termic 1.6 PureTech revizuit. Autonomia în mod pur electric ar urma să crească grație unei baterii de aproximativ 20 kWh.
În imaginile de mai sus, vezi cum ne-am imaginat noi viitorul Peugeot 3008. În cele de mai jos, vezi cum va arăta, de fapt, pentru că Peugeot tocmai a făcut publice imagini cu el. Informațiile tehnice și, în principal, detaliile complete vor fi publicate pe data de 12 septembrie 2023. Până atunci, însă, îți spunem mai jos ce credem și despre versiunile termice. Dacă avem sau nu dreptate, vom afla peste patru zile.
Am vorbit despre propulsie, dar n-am suflat niciun cuvânt despre aspect. Ei bine, stilul se va schimba, luând calea celor mai recente creații Peugeot, dintre care 408 este cel mai elocvent exemplu. Va fi și mai extrem, în sensul că designului ascuțit, dinamic îi va fi asociat un spate mai scurt, conic. Această schimbare de optică ar fi menită inclusiv să mărească decalajul față de viitoarea generație 5008. Aceasta ar deveni, mai mult decât oricând, vehiculul autentic de familie din gama Peugeot. Sugestive pentru ipoteza noastră sunt primele fotografii cu viitorul Peugeot 3008 prezentate de francezi.
Deci, au fost corecte desenele noastre, firește, fără detaliile fine? Noi zicem că da. Viitorul 3008 ar putea avea o capotă mai proeminentă, prelungită spre față, pentru a acoperi un pic blocurile optice LED extrem de subțiri. Astfel, ghearele (pe post de lumini de zi) sunt grupate câte trei, nu doar una, ca la modelele actuale. Linia mediană înaltă și geamurile din spate mici vor caracteriza forma laterală a SUV-ului compact. Grație noii platforme, ampatamentul va fi mai generos decât cel de 2,68 m al generației actuale. Iar asta va veni la pachet cu un habitaclu mai spațios în lungime. Totodată, și confortul la trecerea peste denivelări ar trebui să crească.
Legat de bordul i-Cockpit, ajuns în al unsprezecelea an de viață, va fi schimbat, nu doar actualizat după modelul lui 408. Adică, volanul cu diametru mic este acolo, iar ecranul central a migrat spre stânga, pentru a putea fi mai ușor consultat de șofer. Totdată, ambele ecrane sunt integrate într-un panoi curbat. Cât despre manșa cu ecran tactil integrat, numită Hypersquare, va trebui să mai aștepte.
După prezentarea sa, în 2016, a doua generație a modelului 3008 și-a câștigat un renume aparte în segment. Nu numai că a devenit rapid un succes comercial, ci a fost și un vector care a schimbat imaginea mărcii franceze. În primul rând, datorită trecerii de la monovolum înălțat (așa cum a fost prima generație, lansată în 2009) la SUV agresiv. Inclusiv la interior, unde a venit cu multe inovații, una dintre ele fiind claviatura care concentra mai toate comenzile.
Pe scurt, o imagine unică, datorită căreia vânzările au ajuns la un nivel înalt. Apoi, în 2020, a fost restilizat, ajungând așa cum îl știm azi. În Europa, a trecut de un milion de unități înmatriculate. E o valoare pe care Peugeot speră ca a treia generație s-o depășească.
Nissan și Honda analizează posibilitatea consolidării legăturilor, care ar putea include o fuziune, ca răspuns la creșterea concurenței din partea…
ATM Ventures, divizia de investiții a grupului Autonom deținut de frații Marius și Dan Ștefan, a investit în Meridian Taxi,…
Volkswagen și sindicatele germane vor ajunge la un acord în primele ore ale zilei de miercuri sau vor suspenda negocierile…
Producătorii europeni de automobile cresc prețurile mașinilor pe benzină și oferă reduceri la vehiculele electrice ca răspuns la reglementările mai…
„Marginal gains“ este o tactică a cărei valoare a fost verificată în ciclism și pe care Honda o aplică în…
Când Juke apare în peisaj, plictiseala se evaporă. Culorile și sunetul, materialele fine și atitudinea jucăușă te fac să lași…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment