Monovolumele nu mai sunt la modă, așa că viitorul Renault Scenic devine din monovolum, SUV. Deocamdată, nu sunt informații oficiale concludente despre el. Totuși, profit de o randare venită de la Quattroruote, ca să-ți spun la ce să te aștepți de la viitoarea generație. Desene: Marcelo Poblete
Adio, monovolume! Piața vanurilor compacte de persoane a devenit mai mică decât a fost vreodată. Iar, în curând, va atinge valorile dinainte de primul Renault Espace. Adică va fi aproape inexistentă. Cauza este lipsa de interes a publicului. Situația la nivel european se reflectă clar și în România.
Aici, cifrele de vânzări sunt extrem de mici. SUV-urile mici (Lodgy, 500L, Seria 2 Activ Tourer, etc) au înregistrat o scădere cu 5% în 2022. Astfel, abia s-au vândut 1137 unități. În segmentul superior, s-a vândut un singur VW Sharan! În rest – nimic. Concomitent, vânzările de SUV-uri mici și compacte au progresat cu 7,2% față de 2021 (ajungând la 46.792 unități), iar cele medii și mari cu 20,4% (7890).
Viitorul Renault Scenic vs Espace
Deci e clar spre ce ne îndreptăm. Este unul dintre motivele pentru care Renault a ales să nu aducă în România ultimele generații de monovolume Scenic și Espace. Este, deci momentul ca cei mai mulți producători să se reorienteze. Fie să renunțe la modele, scoțându-le din gamă, fie să le transforme. Renault a mers pe a doua variantă. Drept urmare, vom vedea în curând două noi modele în gama lor de SUV-uri: Scenic și Espace.
Atenție, însă: cele două modele se pare că vor apuca pe căi diferite. Scenic va fi electric, plasându-se deasupra lui Megane E-Tech. Va avea ampatamentul cu vreo 10 cm mai mare decât compacta electrică. Espace va apela la motoarele mild-hybrid și full-hybrid de la Austral. Va fi un pas mai sus decât acesta, luându-i locul SUV-ului mediu Koleos. Deci, va avea inclusiv variantă cu 7 locuri. Va fi cu vreo 20 cm mai mare decât Austral.
Concentrându-ne pe Scenic, gabaritul va trebui să fie extrem de apropiat de al conceptului Scenic Vision. Acesta are 4,49 m lungime și 1,90 lățime. Ampatamentul va măsura aproximativ 2,83 m, adică cu 10 cm mai mult decât la actualul Scenic. Designul va fi angular, plin de muchii, cu tentă sportivă. Platforma, CMF-EV va fi comună cu a lui Megane electric, la fel ca și motorul sincron de 218 CP. Autonomia va diferi în funcție de bateria folosită. Singura despre care știm cu certitudine este cea de 60 kWh.