Viitorul SUV Dacia va primi un propulsor nou-nouț

Dacia Bigster autoexpert.ro

Renault dezvoltă un motor pe benzină de 1,8 litri. Acesta va face echipă cu un motor electric și va anima viitorul SUV Dacia în versiune E-TECH.

Planul Renault, numit Renaulution, este să lanseze 7 modele noi Dacia și Lada până în 2025. Unul dintre ele este și viitorul SUV Dacia Bigster.  Acesta va ”juca” în clasa SUV-urilor compacte, un segment pe care Dacia nu l-a abordat niciodată.

La baza sa va sta platforma CMF-B de la Renault, o platformă de care ”s-a tras” la maximum, profitându-se de scalabilitatea sa. Deși probabil că nu se va numi Bigster, viitorul model este prefigurat de conceptul cu acest nume, care are 4,6 m lungime. La acest gabarit, conceptul se află în zona superioară a clasei compacte, aproape de cea medie. Acest lucru îi va permite viitorului model să primească inclusiv o versiune cu 7 locuri.

➡ Citește aici despre viitorul SUV Dacia! 💡

Știm deja de la Renault că viitorul SUV Dacia va avea motorizări hibride E-TECH. Însă ne așteptam ca acestea să aibă la bază motorul aspirat pe benzină de 1,6 litri de pe Clio, Captur și Arkana. Ei bine, se pare că francezii deja lucrează la un sistem de propulsie nou. Acesta va fi montat în premieră pe viitorul SUV Dacia.

Viitorul SUV Dacia Bigster autoexpert.ro

Motorul pe benzină va fi mai mare, având o capacitate de 1,8 litri. Va fi tot natural aspirat și va funcționa tot în ciclu Atkinson, ca actualul 1,6 l de pe versiunile E-TECH. Va fi lansat, foarte probabil, în 2024 și va purta indicativul HR18. Dacă actualul 1,6 l dezvoltă 115 CP, ne așteptăm ca HR18 să aibă o putere mai mare, pentru a face față greutății crescute.

Sistemul E-TECH care va adopta acest motor nu va fi dedicat exclusiv SUV-ului românesc. Și modelele Renault îl vor adopta mai târziu. Nu se știe încă dacă motorul electric și bateria vor fi preluate fără modificări de la actualele versiuni E-TECH.

Totodată, Renault dezvoltă și un propulsor turbo, de 1.2 litri (HR12), în 3 cilindri. Acesta va fi disponibil în mai multe versiuni: mild-hybrid pe 48 V, full-hybrid și plug-in hybrid. Propulsorul l-ar putea înlocui pe actualul 1.0 TCe aflat sub capota modelelor Dacia Sandero și Logan.

via l’argus

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top