Volkswagen a anunțat că va vinde operațiunile din regiunea Xinjiang din China

Uzina Volkswagen angajați 1

Volkswagen a anunțat că  va vinde operațiunile din regiunea Xinjiang din China, în urma unor ani de presiuni crescânde cu privire la preocupările legate de drepturile omului ale populației uigure.

 

Această decizie, confirmată miercuri, survine în contextul în care grupurile pentru drepturile omului și investitorii solicită din ce în ce mai mult companiei să se distanțeze de Xinjiang, unde au fost documentate presupuse abuzuri. În același timp, VW a dezvăluit că își va prelungi parteneriatul cu producătorul chinez, SAIC, pentru încă un deceniu, până în 2040, consolidându-și poziția pe piața chineză, unde vânzările au înregistrat performanțe slabe.

Vânzarea implică transferul uzinei VW și SAIC din Xinjiang către Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC), o filială a grupului de stat Shanghai Lingang Development Group. SMVIC va prelua fabrica și angajații acesteia, precum și circuitele de testare din Turpan, Xinjiang, și Anting, Shanghai. Deși detaliile financiare nu au fost dezvăluite, iar această mișcare pune capăt efectiv prezenței Volkswagen în Xinjiang. În ciuda faptului că Beijingul a negat orice infracțiune în regiune, investitori precum Deka Investment, unul dintre principalii acționari, au salutat vânzarea, invocând necesitatea de a rezolva problema reputației cu un impact financiar minim.

Uzina din Xinjiang, deschisă în 2013, a devenit nesemnificativă în ultimii ani din cauza reducerilor de personal, rămânând doar aproximativ 200 de angajați care să se ocupe de verificările finale de calitate și de predarea vehiculelor. Aceasta avea capacitatea de a produce 50.000 de automobile anual, dar nu a mai fabricat niciun vehicul din 2019. Volkswagen a negat afirmațiile potrivit cărora uzina a fost menținută deschisă ca o condiție pentru continuarea operațiunilor în China, atribuind vânzarea unor motive economice.

Această decizie coincide cu strategia mai largă de reducere a costurilor a VW, care a dus la scăderea acțiunilor sale cu 26% în acest an. De asemenea, compania se confruntă cu tensiuni comerciale în creștere, în special între Beijing și guvernele occidentale. Luna trecută, Uniunea Europeană a impus tarife semnificative pentru vehiculele electrice fabricate în China, în timp ce SUA iau în considerare noi taxe de import.

Colaborarea aprofundată a VW cu SAIC este considerată reciproc avantajoasă, permițând VW să își mențină accesul la vasta piață auto din China, eliminând în același timp un risc reputațional legat de preocupările privind drepturile omului. Această întreprindere comună își propune să lanseze 18 modele noi până în 2030, inclusiv două vehicule electrice cu autonomie extinsă pentru consumatorii chinezi în 2026. VW continuă să se bazeze pe parteneriate în China, cu facilități comune suplimentare cu FAW, JAC Automobile Group și start-up-ul EV Xpeng, pe măsură ce își îndreaptă atenția către vehiculele electrice.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top