Industrie auto

Volkswagen ar putea plăti penalități de 1,5 mld. euro în 2025 din cauza emisiilor de CO2

Volkswagen AG estimează că va plăti penalități de 1,5 miliarde de euro doar în acest an din cauza standardelor mai stricte ale Uniunii Europene privind emisiile de gaze cu efect de seră.

Grupul Volkswagen consideră că normele UE privind emisiile îi vor aduce o povară de 1,5 miliarde de euro în 2025. Costurile anticipate includ potențiale penalități pentru depășirea obiectivelor mai stricte ale UE privind emisiile, a declarat miercuri Rolf Woller, șeful departamentului de relații cu investitorii al Volkswagen, în cadrul unei conferințe cu analiștii.

Conform lui Woller, compania se așteaptă, de asemenea, ca veniturile să îi fie erodate de necesitatea de a vinde mai multe vehicule electrice în detrimentul modelelor cu motor cu combustie, mai profitabile.

Deși Rolf Woller nu a menționat ce va alege compania sa să facă în 2025 pentru a evita aceste penalități, este limpede că una dintre soluții ar putea fi includerea într-un așa-numit „pool” grație căruia ar putea emisiilor de gaze cu efect de seră cu alte companii care vând electrice în blocul comunitar.

Oricât de absurdă ar părea această situație, ea a fost deja utilizată în anii anteriori, pe atunci principalul câștigător fiind compania americană Tesla. Acum, banii pentru cumpărarea de credite verzi ar putea ajunge la firme din China.

În acest context, unii producători de mașini, dar și oficiali ai guvernelor din UE, au îndemnat Comisia Europeană să își revizuiască standardele de emisii, deoarece industria auto se confruntă cu o cerere dezamăgitoare de vehicule electrice și cu un aflux de concurenți chinezi și americani.

Normele actuale avantajează în primul rând producătorul auto american Tesla care deja a anunțat că va fi compensat pentru punerea în comun a flotei de vehicule electrice pe care o vinde în acest an cu producători precum Toyota, Stellantis și Ford.

Conform Bloomberg, după un 2024 dificil, perspectivele grupului Volkswagen pentru 2025 sunt grevate de faptul că marca sa omonimă nu va ansa niciun model electric nou. Acest lucru va complica încercarea CEO-ului Oliver Blume de a restructura mastodontul industrial, care este afectat de supracapacitate, costuri ridicate și de intensificarea concurenței.

Robert Stan

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Un client din România tocmai a primit „o filă din istoria Lamborghini”

Cei care cunosc momentul lansării Lamborghini Sian FKP 37 și istoria spectaculoasă a acestei mărci vor considera, probabil, că alăturarea…

o oră în urmă

(A) Ce se întâmplă când nu mai consumi zahăr: cum se modifică organismul

Mulți oameni se gândesc să renunțe la zahăr, mai ales când observă că deserturile zilnice nu oferă beneficii pe termen…

19 ore în urmă

Ministrul Mediului: Îmi doresc ca valoarea ecotichetului la autoturismele electrice să crească

Mircea Fechet, ministrul Mediului, a anunțat astăzi câteva dintre intențiile sale cu privire la programele Rabla Clasic și Plus. Conform…

22 de ore în urmă

Castrol a folosit Dakar 2025 la dezvoltarea lubrifianților pentru vehicule comerciale

În rally-raidul Dakar 2025, Castrol a colaborat cu o echipă olandeză angrenată în clasa camioanelor. Performanța lubrifiantului a fost monitorizată,…

o zi în urmă

Mașinile căutate de românii care vor un vehicul second-hand

O analiză Autovit cu privire la accesările site-ului propriu, cea mai mare platformă online pentru tranzacții cu vehicule, arată ce…

2 zile în urmă

Cumpara in 2025 un Mercedes-Benz GLC de top de la BCCH Auto Switzerland

Când vine vorba despre SUV-uri de lux, Mercedes-Benz GLC reprezintă o armonie perfectă între rafinament, performanță și tehnologie avansată. Acest…

3 zile în urmă