Volkswagen Caddy – plusuri și minusuri

Volkswagen Caddy AutoExpert.ro

Am profitat de apariția în parcul de presă a celui mai dotat Caddy, ca să verific în mod pragmatic dacă poate înlocui un autoturism. Ei bine, iată punctual unde strălucește și unde ar mai trebui „polișat“. Foto: Bogdan Paraschiv

Nu te teme! Chiar dacă versiunea Dark Label din aceste fotografii a avut o apariție episodică în gama Caddy, poți s-o echivalezi ușor cu echiparea de top, Style, căreia să-i adaugi jante de 18 inchi (1395 euro), plafon panoramic (1085 euro), scaune AGR (345 euro) și pe care s-o vopsești în negru deep perlat (717 euro). Sigur, cel mai impresionant Caddy, cu motor TDI de 122 CP și cutie DSG, va avea și un preț pe măsură, de aproximativ 45.000 euro.

Volkswagen Caddy AutoExpert.ro

Dar Caddy dovedește un fapt irefutabil. Anume, când cauți combinația câștigătoare în lumea autoturismelor și SUV-urilor pursânge, riști să ratezi unele oferte cu adevărat excelente. Pe Caddy „ți l-am povestit” și la testul individual cu măsurători, și la comparativul cu Peugeot Rifter. Dar azi mă concentrez pe esențial. Ce plusuri și minusuri are Caddy? Poți să alegi acest van rafinat în detrimentul unui autoturism?

➡ Citește testul comparativ Caddy vs Rifter 💡

„Van rafinat?“ o să întrebi. Cum altfel, din moment ce vine cu plafon panoramic, care carcasele oglinzilor, mânerele și șinele ușilor glisante vopsite în negru și oferă faruri full-LED? Bine, ține cont că suprafața vitrată uriașă de deasupra capului nu poate fi mascată cu jaluzea retractabilă, deci, chiar dacă e tratată, va mai adăuga câteva grade în habitaclu când ești în bătaia soarelui. Dar senzația de spațiu este fabuloasă, mai ales că e susținută de restul geamurilor mari. Din păcate, plafonul a făcut vânt compartimentului pentru depozitare de deasupra parbrizului.

Volkswagen Caddy AutoExpert.ro

Spațiul interior este imens în special deasupra capului, indiferent de locul ales în mașină. Iar ușile culisante din spate sunt peste orice ușă convențională ca nivel de accesibilitate. Eliberează un gol uriaș și, în locuri strâmte, nu te mai lupți cu teama că le vei propti în mașinile învecinate. Pe rândul al doilea se stă mai sus, ca într-un amfiteatru, deci vezi totul excelent în jur. Și șoferul e fericit, mai ales că la baza montanților parbrizului și-a făcut loc un geam triunghiular care reduce unghiul orb.

Bine, standard nu ai cameră de marșarier, ci doar senzori de parcare. Cele două ecrane, de 10,25, respectiv 10 inchi, sunt excepționale atât ca grafică, cât și ca rezoluție. Doar lipsa butoanelor dezamăgește. Îmbinările sunt la nivel de autoturism, exacte, iar designul interior este simplu, de efect. Cotiera centrală se reglează și longitudinal, și pe înălțime, iar scaunele opționale, certificate AGR, sunt excelent profilate și au șezut extensibil, toate transformând Caddyul într-un vehicul comod inclusiv pentru șofer. Totuși, plasticele sunt tari, iar buzunarele pentru depozitare nu sunt căptușite cu cauciuc moale.

➡ Test cu măsurători VW Caddy 💡

Portbagajul, în schimb, este perfect. Are un volum de 610 l, măsurat de colegii de la Quattroruote. Cele trei scaune individuale de pe rândul doi au spătar reglabil ca înclinare și pot fi pliate individual, ceea ce permite încărcarea unor obiecte lungi de 1,95 m. Dar nu glisează. Marginea de încărcare joasă te ajută să manevrezi ușor obiecte grele. Și nici n-o să dai cu capul în hayon, care se deschide până la 1,9 m deasupra șoselei. Dar, dacă nu ai tricepșii lucrați la sală, o să te lupți un pic trăgând în jos hayonul, după ce ai încărcat bagajele.

Volkswagen Caddy AutoExpert.ro

În mers, motorul TDI este extrem de economic, mulțumindu-se prin București cu 6,5 l/100 km la temperaturi de 10–15°C. La drum întins, consumul scade chiar la 4,6 l/100 km. Colegii de la Quattroruote, care l-au testat vara, au măsurat sub 6 l/100 km în oraș și același consum ca noi în afară. Pe autostradă, 6,5 l/100 km sunt suficienți. Cutia DSG cu șapte trepte se mișcă admirabil. Schimbă prompt, dar nu induce șocuri. Una peste alta, în mers Caddy se simte la fel de plăcut ca orice autoturism compact.

Volkswagen Caddy AutoExpert.ro

➡ Test video: cât consumă Caddy? 💡

Și nu e numai plăcut, ci și extrem de sigur. Fiind construit pe platforma MQB, are un pachet de asistență complex, la nivelul lui Golf. Dacă pui laolaltă asistentul activ de bandă (standard) cu pilotul automat adaptiv (645 de euro, la pachet cu alte dotări), ajungi să nu mai muncești deloc pe autostradă. Doar să te obișnuiești cu zgomotul aerodinamic sesizabil la 130 km/h, cauzat de suprafața frontală mare.

DATE TEHNICEVollkswagen
ModelCaddy Life 2.0 TDI DSG Style
Motor/nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cm3)1968
Putere maximă/turație (CP/rpm)122/2750–4400
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)320/1600–2500
Tracțiunefață
Cutie de vitezeDSG, 7 trepte
L × l × h (mm)4500 × 1855 × 1798
Ampatament (mm)2755
Volum portbagaj (l)nc.
Masă la gol (kg)1707
Accelerație 0–100 km/h (s)11,4
Viteză maximă (km/h)186
Consum WLTP mixt (l/100 km)5,2
Emisii CO2 (g/km)136
Preț de pornire (euro)40.669

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top