În timp ce majoritatea producătorilor auto încearcă să se reinventeze cu fiecare nouă generație, Volkswagen nu face decât să perfecționeze formula câștigătoare. Bine ai venit Golf VI!
- Calitatea interiorului
- Motorizari de top
- Pret de achitizie
- Exterior tern
Înainte de toate, țin să precizez că nu sunt singurul jurnalist auto care a remarcat asemănarea între noua generație de Golf și vechea generație. Chiar și așa nu mă voi hazarda în a îi acuza pe nemți că au lansat un facelift ca pe o nouă generație, încercând să obțină profit pe urma ignoranței cumpărătorilor. Adevărul este ca Golf VI nu este un facelift, la fel cum nu este nici o cu totul nouă generație a compactei. Corect ar fi să îl considerăm o punte de legătură între Golf V și Golf VII, mai aproape însă de primul decât de ultimul.
Facelift sau generație nouă?
Un simplu facelift nu ar fi rezolvat prea multe dintre problemele de imagine cu care se confrunta Golful, în timp ce o nouă generație ar fi însemnat câtiva ani în plus până la lansare plus investiții pe măsură. Tocmai din acest motiv, Golful VI pe care îl avem în față nu va avea un ciclu de viață standard (de șase ani) ci va ocupa showroormurile pe o perioadă redusă, de doar 3-4 ani. Volkswagen a recunoscut că vechea platformă nu a fost modificată, iar motivele sunt lesne se înțeles odată ce începi să enumeri multitudinea de modele care au fost construite pe platforma Golf-ului V.
Mă bucur totuși că producătorii auto au înțeles că nu e cazul să se reinventeze roata cu fiecare nouă generație, și că o platformă care a demonstrat atât performanțe cât și fiabilitate merită, în cel mai bun caz, rafinată. Un alt subiect destul de recent în condițiile actuale, a fost reducerea costurilor, prin simplificarea componentelor. Rețeta este simplă, mai puține piese, mai puțin timp pe linia de asamblare, costuri scăzute. Cât timp nu te deranjează că fața de ușă (spre exemplu) are mai puține piese decât avea înainte, și nu cred că e cazul, câștigul este de ambele părți, producător plus client.
Golf VI, în căutarea… anonimatului
În materie de design, modificările aduse sunt atât de discrete încât, la prima vedere, îți vine cu greu să crezi că doar plafonul a rămas nemodificat. Dar este adevărat, și un ochi antrenat va observa diferențele față de vechea generație, concentrate mai ales în jurul blocurilor optice. Ca pentru orice generație de Golf, s-a optat pentru un design funcțional, mai puțin spectaculos, în ton cu filozofia minimalistă tipică mărcii germane. Nu are o prezență impresionantă, și nu te convinge întotdeauna să te apropii, dar până la urmă clientul tipic de Golf nu caută să iasă în evidență.
Modificările aduse habitaclului pot fi numărate pe degetele de la o mână, dar reușesc destul de abil să mascheze vârsta configurației. Cadrane de bord redesenate, câteva butoane noi, câteva în plus sau repoziționate, dar nimic care să afecteze ergonomia excelentă tipică gamei. Materialele și finisările nu diferă nici ele cu mult de cele prezente pe Golf V, de menționat fiind atenția sporită acordată detaliilor (să nu uităm totuși că trăim în era “premium”). Simplul fapt că am ajuns sa examinez zona inferioară a bordului, în zona pedalierului, pentru a repera o îmbinare perfectibilă spune multe despre nivelul la care se situează compacta germană în acest moment.
Procesul de « rafinare » a calităților vechii generații de Golf nu a ignorat nici insonorizarea habitaclului, responsabile fiind noile materiale fonoabsorbante și coeficientul aerodinamic optimizat. Indiferent de suprafața de rulare ai impresia că între mașină și carosabil a fost montat un amortizor fonic. O liniște pe care o vei aprecia pe distanțe lungi, asta dacă nu ești genul acela de persoană care nu poate conduce dacă nu are contact auditiv constant cu motorul.
Dinamica
Ținuta de drum rămâne la fel de echilibrată ca pe versiunea precedentă. Opțional este disponibil sistemul de suspensii adaptive ACC (cu setările sport, confort și normal), care mai schimbă un pic atmosfera. Fanii acronimului TDI se vor orienta cu siguranță către versiunea low-power a propulsorului 2.0 TDI de 140 CP, care oferă un compromis reușit între capacități dinamice și eficiență. Merită însă atenția și unitatea pe benzină 1.4 TSI, care deși nu are cuplul caracteristic diesel-ului poate fi exploatat pe o plajă mult mai largă de turații.
Probabil că voi fi acuzat că m-am antepronunțat. Totuși, nu am nevoie de un comparativ de anvergură pentru a concluziona că Golf VI se plasează în fruntea concurenței compacte. Din păcate, în situația în care modelul testat (2.0 TDI 140 CP, cutie automată DSG) are prețul de pornire 21.150 euro cu TVA (varianta Trendline, iar reducerile nu pot fi luate în calcul dată fiind noutatea modelului), clientela ar putea fi destul de restrânsă. Mai ales acum, când toți producătorii concurenți aruncă în luptă oferte din ce în ce mai tentate.
Date tehnice: | Volkswagen Golf |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 TDI |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1290/1890 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4200/1780/1480 |
Ampatament | 2580 |
Volum portbagaj [l] | 350 (1305) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 TDI |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1968 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 103(140)/4200 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 320/1750 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 209 |
0-100 km/h [s] | 9,3 |
Consum urban/extra/mixt | 6.7/4.5/5.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 138 |