Se pare că numele viitorului E-Golf a fost decis: conceptul I.D. care va deschide marele plan de electrificare de la VW a primit denumirea de Neo.
Volkswagen Neo va avea la bază conceptul prezentat la Salonul Auto de la Paris în 2016. “În linii mari, este cam aceeași mașină”, declara în șeful diviziei de design, Klaus Bischoff.
Conceptul era pus în mișcare de un motor electric de 125 kW (170 de cai putere). Bateria litiu-ion îi trecea în cont o autonomie de aproximativ 400 de kilometri, cifre care ar putea fi preluate și de modelul de serie.
Baza modelelor electrice Volkswagen va fi noua platformă Modular Electric Drive Matrix (MEB) dezvoltată de grupul german. VW a planificat gama de modele raportată la nivelul de autonomie. Clienții vor putea comanda un model în funcție de nevoile reale de deplasare. Autonomia promisă variază între 330 de km și 550 de km conform standardului WLTP.
Un client va putea configura un VW Neo în funcție de ce nivel de autonomie are nevoie. Mai mult, Volkswagen va oferi un wall box care poate fi montat în sistemul electric convențional din locuință capabil să ofere o rată de încărcare de 11 kW (AC), suficient pentru încărcarea completă pe parcursul unei nopți. Acest wall box va costa aproximativ 300 de euro, iar clienții care vor mai mult vor găsi în ofertă și un dispozitiv care poate să ofere și o încărcare la 22 kW (DC).