Cel mai puternic monovolum electric al mărcii, Volkswagen ID. Buzz GTX, va putea fi comandat din vară.
Acesta este cel mai potent Bulli de serie din istorie. Are două motoare, unul de 109 cai, pe față, altul de 286, pe spate, totalizând 340 CP. Toți ajung la șosea prin intermediul tracțiunii integrale. Bateria de 79 kWh a versiunii scurte poate fi încărcată cu 185 kW. Cea de 86 kWh a versiunii lungi, cu 200 kW, în ambele cazuri alimentarea 10-80% durând 26 min. Autonomia maximă: 420 km. Viteza de 100 km/h este atinsă în 6,5 secunde, GTX oprindu-se din accelerare la 160 km/h.
Datorită tracțiunii integrale, GTX cu ampatament normal poate tracta remorci de până la 1800 kg, dacă au sistem propriu de frânare. Versiunea cu ampatament exins poate trage 1600 kg.
În față, bara de protecție a fost retușată, iar acum include o grilă cu model de fagure și integrează luminile de zi. Mai multe elemente sunt negru-lucios, iar standard sunt montate jante din aliaj pe 20 inchi (21, opțional). Farurile au tehnologie IQ.LIGHT LED matrix, iar, exclusiv pentru GTX, a apărut în gamă o culoare Cherry Red. Aceasta poate fi combinată cu argintiu, în cazul variantei bi-colore (foto).
Volkswagen ID. BUZZ GTX – interiorul
La interior, pasagerii sunt întâmpinați cu un plafon căptușit cu material textil negru, cu scaune cu design specific GTX și tapițerie microfleece, cele din primul rând fiind reglabile electric, cu memorie.
Ambele versiuni, și cea cu ampatament standard, și cea cu ampatament extins, au fie 5 locuri (pe două rânduri), fie 6 (2/2/2). Cea lungă mai poate fi configurată și cu 7 locuri (2/3/2). Rândul al doilea poate glisa longitudinal cu 15, respectiv 20 cm.
Portbagajele au volume de 1121 l (2123 în configurație cu două locuri), respectiv 1340 (2469 l). Versiunea lungă mai păstrează 306 l când are toate cele 7 locuri ocupate.
Alte noutăți de la interior includ HUD disponibil opțional și sistem de infotainment nou. Acesta vine cu ecran de 12,9 inchi, are controale tactile iluminate la bază și primește un asistent bazat pe ChatGPT. Totodată, este instalat un sistem nou, care avertizează șoferul la deschiderea ușii în fața bicicliștilor și motocicliștilor.