Noutăţi în lumea clasică? Da, mai ales când este vorba de Volkswagen, constructorul care mulţi ani s-a confundat cu termenul de „clasic”. Dacă vorbim de legendarul Beetle, ne gândim la cel mai colecţionat autoturism din istorie. La Essen, Volkswagen vrea să „fure show-ul” cu o serie de apariţii clasice dar ieşite din comun.
Record breakers
Au stabilit recorduri în materie de viteză, anduranţă sau economie. Cele şase Volkswagen-uri expuse la Essen reprezintă trei decenii de luptă cu noi provocări.
Volkswagen W12 a realizat zece recorduri internaţionale pe circuitul italian de la Nardo în 2001. Un an mai târziu, acest bolid experimental de 600 CP stabilea un nou record mondial de 24 de ore, cu o viteză medie de 322.89 km/h. Recordul stă în picioare şi astăzi.
In anul 2000, Lupo 3L TDI marca un nou record sub moto-ul „In jurul lumii în 80 de zile”. Două exemplare au parcurs fix 33,333 km, în călătoria lor trecând prin 22 de ţări. Media de consum a fost de 2.38 l/100 km, Lupo 3L TDI asigurându-şi locul în Guinness Book of Records drept cea mai economică maşină de serie.
Construit în 1974, modelul Golf I “Alaska-Tierra del Fuego” este unul dintre cele mai vechi exemplare. In octombrie 1974, două exemplare au parcus cel mai lung test drive: 30,517 km, de la Fairbanks (Alaska) la Ushuaia (Argentina).
Pe 17 februarie 1972, Beetle devenea autoturismul cu cea mai mare producţie de serie. Pentru a marca acest record, Volkswagen a construit atunci o ediţie specială intitulată Beetle 1302 S “World Champion”.
Citeste mai mult pe Motorclasic.ro