Volkswagen nu a renunțat la proiectul micului automobil electric low-cost de 20.000 de euro. Acest lucru a fost confirmat chiar de producătorul german, anticipând că premiera mondială a hatchback-ului alimentat cu baterii este stabilită pentru 2027. Adică la doi ani după debutul unui alt model crucial pentru Wolfsburg, moștenitorul electric (25.000 de euro) al lui Polo.
Volkswagen a rămas în urmă în cursa electromobilelor, deși a pornit foarte bine cu ID.3. Producătorul german a continuat cu modele din ce în ce mai mari, car în schimb costă foarte mult. Așa se face că, acum, nu are nici un vehicul în gamă care să poată face volume mari pe segmentul electric. În 2019 a prezentat un e-up! modernizat, dar totuși nu era un vehicul nou. De asemenea, nici Skoda sau Seat nu au vreun produs care să poată concura cu Dacia Spring sau cu Renault 5 E-Tech.
După eșecul de a ajunge la un acord cu Renault și după ce s-a spus adio proiectului comun dintre cei doi constructori (care ar fi adus probabil la Wolfsburg platforma pentru noul Twingo electric), Volkswagen a decis, așadar, să dezvolte un vehicul complet electric de buget cu propriile forțe. În acest moment, nu este clar dacă micuțul electric se va baza pe o versiune revizuită a platformei MEB sau dacă va avea un șasiu dedicat.
Pentru acest nou proiect, producătorul german va concentra totul pe Bătrânul Continent, fără a se teme de competitivitatea chineză. „Din Europa, pentru Europa”: așa rezumă Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen, planurile pentru noul entry level. Pentru Volkswagen, Europa va rămâne fundamentală și la nivel industrial, urmând direcțiile politicii, dar „acționând în interesul clienților”.
„Viitorul este electric pentru toată lumea”. Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen, a vorbit, de asemenea, despre modelul low-cost 2027: „Viitorul este electric. Pentru a răspândi mobilitatea electrică, avem nevoie de vehicule atractive, în special în segmentul entry-level. Promisiunea mărcii noastre este mobilitate electrică pentru toată lumea”. Această promisiune este în curs de realizare. Toate acestea, însă, nu vor fi posibile fără sprijinul Bruxelles-ului: „Mobilitatea electrică din Europa pentru Europa poate avea succes doar cu sprijin politic și convenții-cadru competitive”, a concluzionat managerul de top.