Volkswagen renunță la Golf GTI înaintea introducerii standardului WLTP începând cu 1 septembrie. Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure impune norme stricte în ceea ce privește emisiile.
Singura versiune GTI care va rămâne pe piață va fi Performance, cu motor turbo de 2.0 litri cu 4 cilindri și 250 de cai putere. Sunt șanse minime ca Mk7 Golf GTI să revină în gamă, pentru că Mk8 va ajunge pe piață anul viitor, scrie site-ul britanic Autocar.co.uk.
WLTP înlocuiește NEDC (New European Driving Cycle) și include norme mai stricte, pentru că implică testarea emisiilor în condiții reale de rulare, și nu în laborator. Producătorii sunt obligați să echipeze toate modelele noi cu filtru de particule pentru a se asigura că se conformează noilor limite impuse.
Volkswagen Golf GTI TCR – Conceptul care bulversează lumea hot hatch-urilor
WLTP este și motivul pentru care inginerii de la Volkswagen s-au văzut nevoiți să renunțe la 10 cai putere în cazul versiunii Golf R, căruia, pentru a fi în conformitate cu normele WLTP, i-au montat filtru de particule. Din același motiv, fratele de platformă SEAT Leon Cupra a fost de asemenea retrogradat, în ceea ce privește puterea, ajungând la 280 de cai putere. Și Porsche trebuie să-și revizuiască gama pentru a se alinia noile standarde, odată cu trecerea de la NEDC la WLTP.
Spre sfârșitul acestui an, în gama Golf își va face apariția și versiunea TCR cu motor turbo de 2.0 litri și 290 de cai putere, inspirat de participarea Volkswagen în Touring Car Racing. Conceptul cu același nume a fost prezentat în luna mai.