Germanii de la Volkswagen negoziază cu Huawei preluarea diviziei de conducere autonomă a companiei IT chineze.
Deși poate părea ciudat ca o companie cunoscută pentru producția de telefoane inteligente și sisteme IT să dețină o divizie de conducere autonomă, cei care au urmărit evoluția grupului chinez Huawei știu că la începutul lui 2021 existau chiar zvonuri privind dezvoltarea unor vehicule electrice sub această marcă.
Dacă producerea unei mașini electrice și autonome poate părea un pas îndepărtat pentru Huawei, tot anul trecut, directorul executiv Wang Jun declara că grupul său are în plan dezvoltarea tehnologiei mașinilor fără șofer.
În acest context, mai multe publicații germane notează că directori ai grupului Volkswagen negociază de luni bune un acord cu Huawei, care implică fie preluarea diviziei de conducere autonomă, fie utilizarea de către germani a unor sisteme tehnologice în care nu sunt încă suficient de competenți.
Producătorii de automobile și companiile tehnologice investesc miliarde de dolari în conducerea autonomă urmărind să devină principali actori ai ceea ce mulți consideră viitorul mobilității.
Herbert Diess, CEO al Volkswagen, a declarat în această săptămână că se așteaptă ca industria auto să producă mașini autonome pe scară largă în decurs de 25 de ani și că firma sa caută noi parteneriate pentru a-și crește competențele în domeniul software.
Criza de semiconductori continuă la Volkswagen
Până la momentul în care grupul Volkswagen va reuși să producă și să comercializeze la scară largă mașini autonome, germanii trebuie să depășească o criză mult mai actuală și mai presantă, cea a semiconductorilor.
Într-o discuție cu reprezentanți ai angajaților CEO-ul Herbert Diess a avertizat din nou că unele uzine ar putea avea de suferit din cauza crizei semiconductorilor. Asta în ciuda faptului că germanii au făcut progrese în echilibrarea aprovizionării cu astfel de componente.
„Uzina din Wolfsburg este foarte puternic afectată de situația semiconductorilor. Ajustările de capacitate sunt, prin urmare, necesare, inclusiv pe termen mediu”, a menționat Diess.
Oficialul a adăugat și că „situația aprovizionării se îmbunătățește, dar nici în 2022 nu vom putea construi toate mașinile pe care le-am putea vinde. Vedem totuși oportunități pentru creșterea producției în special în a doua jumătate a acestui an”.
Noile declarații ale lui Herbert Diess vin în contextul unor tensiuni în creștere în cadrul grupului german. La începutul lui februarie, Daniela Cavallo, șefa consiliului sindical, a scris pe rețeaua internă a grupului că angajații „nu sunt responsabili pentru că, în ciuda unor registre de comenzi pline, nu putem produce vehicule din cauza lipsei semiconductorilor. Vom lupta pentru compensare parțială”.
Acum, în noua discuție cu CEO-ul grupului, Daniela Cavallo a susținut că măsurile luate în privința producției sunt alegerea conducerii. „Este responsabilitatea ta. De aceea datorezi colegilor tăi compensații”, ar fi răspuns Carvallo opiniilor lui Diess solicitând din nou plata unor compensații pentru angajații care vor fi nevoiți, temporar, să lucreze mai puțin și să încaseze salarii mai mici.