Volkswagen Tiguan 2024 aduce tehnologie de ultimă oră

A treia generație Tiguan oferă inclusiv două propulsii hibride plug-in, cu o autonomie electrică de circa 100 km și încărcare rapidă DC.

Tiguan este unul dintre cele mai de succes modele Volkswagen, peste 7,6 milioane de cumpărători alegând acest SUV compact de la debutul său, în 2007. Noul SUV va ajunge la dealeri în primul trimestru din 2024.

Tiguan AutoExpert.ro

Design expresiv & aerodinamică îmbunătățită

Designul este complet nou. Partea frontală are un aspect puternic, cu faruri LED foarte plate și o bandă orizontală acoperită cu sticlă. Fantele grilei radiatorului sunt plasate acum în părțile exterioare ale barei de protecție, având rolul de ghidarea optimă a aerului și contribuind la îmbunătățirea coeficientului aerodinamic de la 0,33 la 0,28. Silueta este caracterizată de umerii atletici deasupra pasajelor roților (de până la 20 de inchi), iar o nouă bandă LED orizontală accentuează partea din spate.

Tiguan este primul model construit pe platforma MQB care are noile faruri IQ.LIGHT HD matrix. Sistemul interactiv de iluminare a fost dezvoltat în paralel pentru modelul de clasă premium Touareg, ambele SUV-uri având același design de bază al farurilor. În cazul lui Tiguan, 38.400 de leduri multipixel (19.200 per far) luminează șoseaua și mediul înconjurător la un nivel complet nou, sporind astfel confortul și siguranța.

Tiguan AutoExpert.ro

Noul Tiguan a crescut în lungime cu aproximativ 3 cm. Înălțimea, lățimea și ampatamentul au rămas ca la modelul anterior (4537 mm lungime, 1842 lățime și 1642 înălțime). Deși SUV-ul este numai puțin mai lung, capacitatea portbagajului său a crescut cu 37 de litri, până la 652 (la încărcarea până la înălțimea spătarelor banchetei).

Tiguan AutoExpert.ro

Cockpit și infotainment de generație nouă

Interiorul modelului Tiguan prezintă un concept și un design complet noi și se remarcă prin materialele și finisările de calitate. În plus, noul cockpit este intuitiv de utilizat, bine integrat și cu un design curat și inteligent. Este prezent noul Digital Cockpit (instrumente digitale cu strat antireflexie pe un display de 10 inchi), un ecran pentru infotainment de 15 inchi, cu o structură și o grafică a meniului complet noi, un nou head-up display și un nou comutator multifuncțional pentru modurile de condus, cu afișaj OLED integrat. Acest buton de comandă rotativ cu propriul miniecran poate fi utilizat pentru a selecta modurile de conducere, volumul radioului sau culorile iluminării ambientale. În schimb, numeroase funcții ale autovehiculului și infotainmentului pot fi accesate cu ușurință utilizând limbajul natural, cu ajutorul noului asistent vocal IDA2.

Noile scaune ergoActive Plus cu reglare pneumatică pe patru direcții a suportului lombar și funcție pneumatică de masaj cu zece camere de presiune se potrivesc perfect modelului Tiguan. În plus, există o funcție de programare pentru activarea automată a încălzirii sau a ventilației în scaune, la anumite temperaturi exterioare.

Tiguan este echipat standard cu numeroase sisteme pentru confort și asistență. Pe lângă Side Assist (asistență la schimbarea benzii), Front Assist (frânare de urgență autonomă), Lane Assist (sistem de menținere a benzii) și Rear View (cameră video pentru marșarier), acestea includ și afișarea dinamică a indicatoarelor rutiere. Există și o gamă extinsă de sisteme opționale. Acestea includ, printre altele, Park Assist Pro, cu capabilitate de parcare de la distanță (pentru intrarea și ieșirea automată în și din locuri de parcare controlată de către șofer din exteriorul autovehiculului, utilizând o aplicație pentru smartphone), și Trailer Assist (pentru manevrarea asistată cu remorcă).

Tiguan va fi disponibil cu echipările Tiguan, Life, Elegance și R-Line, ultimele două fiind niveluri de top.

Tiguan AutoExpert.ro

Propulsii și tren de rulare

Datorită platformei MQB evo, Tiguan poate avea diverse tipuri de propulsoare. Astfel, vor exista motoare turbodiesel (TDI), turbo pe benzină (TSI), mild hybrid turbo pe benzină (eTSI) și plug-in hybrid (eHybrid), care vor fi oferite exclusiv în combinație cu o cutie de viteze automată (DSG). La fel ca în cazul modelelor Volkswagen ID. și al noului Passat, schimbătorul s-a mutat pe coloana de direcție, în partea dreaptă a volanului. Comutatorul se rotește în față pentru „D“ și în spate pentru „R“, în timp ce frâna de parcare se activează prin apăsarea lateralei comutatorului. În plus, toate modelele Tiguan dispun de padele pentru schimbarea treptelor în spatele volanului.

O premieră este și noul tren de rulare adaptiv opțional DCC Pro, care are acum două supape de reglaj. De asemenea, și sistemul ESP este nou, coordonând funcționarea diferențialului blocabil electronic (XDS) și componentele amortizoarelor adaptive ale sistemului DCC Pro. Intervenții specifice asupra roților la frânare și modificări selective ale rigidității amortizorului oferă un confort mai mare și performanțe îmbunătățite la abordarea dinamică a virajelor.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Deschidere test stabilitate Alfa Romeo Stelvio

Test de stabilitate – Curbe periculoase

Probelor de dinamică pe care le realizăm, de obicei, pe pista noastră din Vairano, le adăugăm azi unul extrem de provocator: schimbarea

Mercedes-Benz-CLA-AutoExpert

Primul contact cu noul Mercedes-Benz CLA

Colegii de la Quattroruote au urcat la bordul viitorului Mercedes CLA, așteptat în 2025, pentru o foarte scurtă experiență ca pasageri. Ocazia

Scroll to Top