Platforma MQB a deschis noi perspective pentru dezvoltarea celei de-a doua generații Volkswagen Tiguan, care marchează și o revoluție în materie de design și aduce un plus substanțial în ceea ce privește utilizarea spațiului interior și modularitatea.
Lansat în toamna lui 2007, Tiguan a fost produs în 2,8 milioane de exemplare cu o cadență de fabricație care a depășit 500.000 de unități în 2014. Segmentul SUV-urilor compacte este în continuă creștere și VW estimează că va ajunge la 9 milioane unități la nivel global în 2018. A doua generație VW Tiguan este primul SUV din Grupul VW care utilizează noua platformă modulară MQB. A fost proiectată în premieră încă de la început pentru a fi oferită cu două tipuri de ampatament.
Întrucât segmentul SUV-urilor crește peste tot în lume, VW a dorit să ofere versiunea potrivită și pentru piețele din SUA și China. Acestea au o preferință pentru versiunile cu ampatamente lungi. Astfel, în primăvara lui 2017, versiunea cu ampatament a lui Tiguan va complete gama. Platforma MQB a adus îmbunătățiri semnificative nu doar din punct de vedere al tehnologiilor folosite ci și din punct de vedere al designului.
Noul Tiguan are alte proporții, mai sportive. Înălțimea s-a redus cu 33 mm la 1.632 mm (pentru versiunea cu tracțiune față), în timp ce lățimea a crescut cu 30 mm la 1.839 mm. Însă în ciuda tendinței generale de creștere a dimensiunilor, Tiguan a rămas un veritabil SUV compact. Lungimea sa a crescut cu doar 60 mm la 4.486 mm.
Volkswagen Tiguan – revoluție în materie de design
Însă datorită flexibilității platformei MQB, VW a utilizat foarte eficient spațiul. Ampatamentul a crescut mai mult decât lungimea, cu 77 mm, până la valoarea de 2.681 mm.
Și lungimea utilă a interiorului este mai mare acum cu 26 mm. În acest sens, Tiguan marchează un pas uriaș în ceea ce privește spațiul interior și volumul portbagajului. Și nu doar spațiul interior generos impresionează ci și modularitatea interioară. Tiguan concurează cu succes multe minivanuri la care modularitatea este principalul atu. În primul rând, cei trei pasageri din spate au la dispoziție un spațiu mărit pentru genunchi cu 29 mm.
De asemenea, spațiul pentru cap în spate a crescut, deși înălțimea mașinii s-a redus. Bancheta spate este fracționabilă 40/60%, iar segmentele ei pot culisa independent înainte-înapoi pe o distanță de 18 cm. Practic, se poate mări spațiul deja generos pentru genunchi în spate sau volumul portbagajului. De asemenea, spătarul banchetei spate poate fi reglat sub diverse unghiuri.
Volumul standard al portbagajului a crescut cu 145 de litri
Volumul standard al portbagajului a crescut cu 145 de litri de la 470 la 615 litri. Prin rabaterea banchetei acesta ajunge la o valoare respectabilă de 1.655 litri și suprafața rezultată este perfect plană. Ca și la cele mai modulabile monovolume, la nevoie se poate rabata și spătarul scaunului pasagerului din dreapta față pentru a încărca obiecte foarte lungi. Opțional se oferă hayon acționat electric sau cu deschidere prin mișcarea piciorului pe sub bara de protecție spate în pachetul Easy Open.
Deși este puțin mai lat și mai lung și are standard mai multe echipamente de confort și sisteme de asistență, noul Tiguan este în medie cu până la peste 50 kg mai ușor. Aduce beneficii atât în privința eficienței motoarelor cât și a agilității în conducere. Trenul de rulare preia toate avantajele platformei MQB având punte spate independentă multilink.
Volkswagen Tiguan este singurul SUV din clasa sa de preț care se poate configura opțional cu suspensie adaptivă DCC. Întregul design este construit pe filozofia liniilor clare și precise care conferă încredere și calitate. Partea frontală pare mai lată nu doar datorită creșterii fizice a lățimii, ci și datorită efectului vizual al grilei radiatorului și farurilor care sunt aliniate pe orizontală.
Volkswagen Tiguan este primul SUV de la Volkswagen echipat cu faruri cu LED (opționale la primele două echipări și standard la Highline). În funcție de echipare, o baghetă cromată se întinde de-a lungul părții frontale deasupra farurilor și grilei radiatorului.
Volkswagen Tiguan este primul SUV de la Volkswagen echipat cu faruri cu LED
Capota motorului este poziționată acum mai sus decât la vechiul model. Este profilată în formă de V, liniile V-ului plecând de la baza parbrizului până la partea superioară a extremității farurilor. De asemenea, profilul lateral este clar dinstinctiv, linia geamurilor fiind plasată mai sus decât înainte.
Tot mai sus este plasată și linia mediană care înglobează acum și clanțele ușilor ca rezultat al unui proces de producție sofisticat. De asemenea, în partea inferioară, o baghetă cromată separă suprafețele vopsite în culoarea mașinii de cele în culoarea antracitului. Montantul spate este redesenat fiind mai suplu acum și oferind o mai bună vizibilitate spre spate. Oglinzile sunt montate imediat sub linia geamurilor pe portiere ca la mașinile sport.
În spate, linia mediană se continuă deasupra stopurilor. Stopurile tridimensionale sunt realizate din două unități pentru a permite realizarea unui hayon lat. Deschiderea acestuia fiind mai generoasă decât la vechea generație. Interiorul lui Tiguan este complet redesenat imbinând caracterul sportiv cu cel tipic al unui SUV.
Planșa de bord este dezvoltată pornind de la sistemul Modular Infotainment de generația a doua. (MIB II) Acesta este utilizat în toate modelele grupului realizate pe platforma MQB. Volkswagen Tiguan este al doilea model după noul Passat. Acesta oferă opțiunea indicatoarelor de bord virtuale cunoscute sub denumirea de Active Info Display (standard la echiparea de top Highline).
Disponibile trei sisteme multimedia
Astfel, afișajul indicatoarelor de bord se poate schimba în funcție de profilul de rulare oferind și informații specifice fiecărui profil ales, iar pentru afișajul sistemului de navigație sunt disponibile două posibilități dintre care una cu harta mărită în prim plan. Sistemul multimedia este plasat acum mai sus în partea superioară a planșei de bord displayul fiind orientat ușor spre șofer.
Sunt disponibile trei sisteme multimedia: – Composition Colour cu touch- screen color de 5 inch, radio CD cu 4x20W cu redare MP3, cititor de card SD și 8 difuzoare (standard la Trendline și Comfortline); – Composition Media cu touch screen color de 8 inch, radio CD 4x 20 W cu redare MP3, cititor de card SD, interfață Bluetooth (standard la Highline) și se poate combina opțional cu navigație Discover Media – Radio DVD cu navigație Discover Pro cu touchscreen color de 8 inch cu senzor de proximitate, radio CD 4x 20 W cu redare MP3, cititor de card SD, hard disc de 64 Gb, comandă vocală și posibilitatea de redare imagini și fișiere video.
MIB II crează condițiile propice pentru conectarea telefoanelor mobile cu sisteme de operare Android sau iOs. În completare la Mirror Link, se pot integra în sistemul de infotainment CarPlay (Apple) și Android Auto (Google). Prin Media Control App, VW este unul din primii constructori care oferă interfață pentru sistemele de infotainment pentru tablete.
Climatizarea automată cu trei zone standard
De asemenea, telefonul mobil poate fi încărcat inductiv și cuplat la antena mașinii fără cabluri. Planșa de bord și consola centrală formează o singură unitate stilistică. Imediat sub sistemul multimedia regăsim comenzile climatizării cu butoane mari și clare.
Climatizarea automată cu trei zone este standard de la Comfortline și dispune de un senzor de calitate a aerului cu filtru bio activ – o tehnologie unică VW. Calitatea în detaliu impresionează numai dacă privim ramele subțiri și elegante în imitație de aluminiu din jurul prizelor de aer și ale difuzoarelor. Frâna de parcare electrică cu funcție AutoHold pentru cutiile automate este plasată în stânga schimbătorului.
Într-un loc distinct aproape de șofer pe tunelul median se află comutatorul rotativ pentru cele patru moduri de rulare, iar în centrul lui, butonul Mode pentru accesarea profilelor de rulare în fiecare dintre moduri. Scaunele au fost complet redesenate, opțional fiind oferite scaunele ergoActive cu reglaje electrice pe 14 direcții inclusiv pentru lungimea șezutului și unghiul acestuia, reglaj electric pe 4 direcții pentru suportul lombar, funcții de încălzire și masaj. De asemenea, Tiguan oferă una din cele mai mari trape panoramice amovibile în acest segment (870 x 1.364 mm).