Volkswagen Tiguan – ultima generație a sistemului 4motion

4motion

Ultima generație a sistemului 4motion vine în combinație cu o gardă la sol și unghiuri specifice și cu noi programe de rulare.

La startul vânzărilor, Volkswagen oferă ultima generație a sistemului 4Motion în combinație cu dieselul 2.0 TDI de 150 CP și cu motorul pe benzină 2.0 TSI de 180 CP. Gama modelelor cu tracțiune integrală va fi extinsă cu două dieseluri 2.0 TDI de 190 și 240 CP și cu două motoare pe benzină 2.0 TSI de 150 și 220 CP.

Sistemul 4Motion vine împreună cu o gardă la sol și unghiuri de trecere modificate comparativ cu versiunile cu tracțiune față. Astfel, modelele cu 4Motion au o gardă la sol de 200 mm în loc de 189 mm. Unghiul de atac este mai mare, de 25,6 grade, în loc de 18,3 grade, în timpul ce unghiul de degajare a rămas același. De 24,7 grade.

Sistemul 4Motion operează cu un nou ambreiaj multidisc care distribuie fluent cuplul motor între cele două punți. Pentru a economisi energie, pe asfalt uscat, Tiguan este propulsat doar de puntea față. În caz de risc de pierdere a aderenței, puntea față este cuplată lin într-o fracțiune de secundă.

Sistemul 4Motion este catalogat ca fiind un sistem 4×4 permanent

Pentru că șoferul nu intervine în cuplarea tracțiunii, sistemul 4Motion este catalogat ca fiind un sistem 4×4 permanent.  Distribuția tracțiunii către toate cele patru roti este activă înainte ca roțile să patineze efectiv. La noul sistem 4Motion, cuplul este distribuit variabil și continuu către toate roțile chiar înainte de pierderea tracțiunii.4motion

Dacă înainte un sistem 4×4 lucra cu distribuții fixe ale cuplului, noul 4Motion permite variația continuă acuplului de la 100% pe față până la aproape 100% pe puntea spate. Cum funcționează? O unitate de control reglează permanent distribuția cuplului între cele două punți. Apoi controlează cât de mult trebuie cuplat ambreiajul multidisc prin activarea unei pompe de ulei.

Presiunea uleiului crește presiunea de contact la discurile ambreiajului proporțional cu cuplul necesar la puntea spate. Astfel, nivelul presiunii aplicate între discurile ambreiajului poate fi utilizat pentru a varia mărimea cuplului transmis către puntea spate.

În paralel, unitatea de control evaluează parametri ca viteza roții și unghiul de rotație al volanului. Dacă cuplajul multidisc acționează ca un diferențial blocabil longitudinal între punți, diferențialul electronic EDS integrat în sistemul de control al stabilității ESC activează ca un diferențial blocabil pentru roțile fiecărei punți.

Toate versiunile 4Motion au funcția XDS+

În plus, toate versiunile 4Motion au funcția XDS+ care frânează roțile de pe interiorul virajului optimizând astfel răspunsul și precizia direcției. Sistemul 4Motion are patru moduri de rulare – Onroad, Snow, Offroad și Offroad individual. Pot fi activate de la noul buton rotativ de pe consola centrală. Rotind spre stânga se activează modurile Onroad și Snow. Rotind spre dreapta cele două moduri Off-road și Off-road Individual.

Apăsând butonul rotativ în oricare dintre moduri apare un meniu pop-up. Acesta include profilurile de rulare pe displayul tactil al sistemului multimedia.  Onroad este modul standard. Prin activarea lui, șoferul poate selecta profilul preferat – Normal, Sport, Eco și Individual. Opțiunea este disponibilă standard la toate versiunile Tiguan 4Motion.

4motion

Dacă se comandă opțional și suspensia adaptivă DCC, atunci apare în plus și modul Comfort. Snow mode modifică răspunsul accelerației care devine mai soft, al cutiei automate DSG care schimbă mai timpuriu și al sistemului de control al tracțiunii ASR.

În Offroad mode motorul și cutia adoptă caracteristicile offroad. Dacă Tiguan 4Motion este echipat cu transmisie DSG, cutia cu dublu ambreiaj schimbă mai târziu, direcția trece pe modul Sport pentru un feeling mai bun, suspensia adaptivă DCC pe modul Comfort și luminile dinamice pe Offroad mode (lumină mai strălucitoare și cu bandă mai largă în apropierea mașinii).

De asemenea, și sistemele ESC, ABS și EDS au reglaje specifice. Modul Offroad Individual permite șoferului să își aleagă reglajele dorite, de exemplu modul Normal pentru motor, cutie și direcție și sport pentru DCC. Sau poate deselecta sistemul de asistare la coborârea pantelor.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top