Volkswagen vrea să bată Tesla cu o mașină electrică ieftină

mașină electrică ieftină Volkswagen

Volkswagen vrea să bată Tesla cu o mașină electrică ieftină, care va costa sub 20.000 de euro. Constructorul german vrea să transforme trei uzine de pe teritoriul Germaniei, pentru ca acestea să poată produce viitorul model low cost, anunță Reuters.

Volkswagen încearcă astfel să șteargă cu buretele scandalul Dieselgate, care a izbucnit în septembrie 2015 și care a adus companiei amenzi uriașe și arestări la nivel înalt.

Mașina electrică ieftină, pe care Volkswagen plănuiește să o introducă pe piață, poartă intern denumirea “MEB entry” și ar trebui să fie produsă în 200.000 de unități. Subiectul va fi discutat săptămâna viitoare, în cadrul Adunării Generale. Tot atunci se va lua în considerare transformarea întregii companii într-una care să livreze vehicule cu emisii reduse sau zero, a declarat pentru Reuters o sursă din interior.

Transformarea ar veni ca urmare a deciziei autorităților germane de a demara interzicerea treptată a vehiculelor cu propulsie diesel în marile metropole, forțând astfel producătorii auto să-și regândească strategiile.

Un alt model, I.D. Aero, va fi construit pe aceeași linie de asamblare ca și Volkswagen Passat și va fi o limuzină de clasă medie. Van-ul electric ID Buzz este programat să intre în producție la uzina Volkswagen de la Hanovra.  

Volkswagen ID Buzz (4)

Producătorii auto din Germania au căzut de acord privind decizia de a cheltui suplimentar până la 3.000 de euro pentru fiecare vehicul pentru a instala sisteme mai eficiente pentru reducerea emisiilor. Autoritățile din Koln și Bonn au rămas însă, neînduplecate în ceea ce privește propulsia pe motorină.

Noul șef Volkswagen, Herbert Diess, instalat în funcție în primăvara acestui an, anticipează o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 30% în Europa, până în 2030, dacă 30% dintre mașinile noi vor fi vehicule electrice.

Reuters estimează că trecerea la o gamă complet electrică ar presupune concedierea a aproximativ 14.000 de angajați Volkswagen până în 2020. În Europa, există 126 de uzine care produc motoare termice, cu ajutorul a aproximativ 112.000 de angajați.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top