Volkswagen a anunţat că va reduce cadenţa de producţie şi va concedia cel puţin 150 de angajaţi ai uzinei sale de la Kaluga, Rusia.
Fabrica va fi activă patru zile pe săptămână din aprilie până în iulie, în timp ce în luna mai numărul schimburilor va fi redus de la trei la două. Fluxul de fabricaţie va fi, de asemenea, suspendat complet timp de două săptămâni, intre 5 şi mai, respectiv 12 şi 15 mai. Aproximativ 100 de muncitori au fost deja trimişi la stadii de reconversie profesională, în Germania.
Uzina de la Kaluga produce, în prezent, modelele Audi A6, A7, A8L, Q5 şi Q7, alături de Volkswagen Polo, Tiguan şi de Skoda Fabia şi Octavia, toate dedicate exclusiv pieţei locale.
“În primele luni din 2015, piaţa auto din Rusia a fost în continuare afectată de impactul sever al economiei slăbite, de preţurile în creştere şi de dobânzile de referinţă mărite. Nu ne aşteptăm la schimbări majore în următoarele luni,” a declarat conducerea grupului Volkswagen, care susţine, totodată, că planurile de investiţii prestabilite rămân picioare, inclusiv cele referitoare la inaugurarea unei uzine complet noi dedicate producţiei de motoare şi la cea a unui centru gigant de piese, situat lângă Moscova.
Vânzările Volkswagen au scăzut cu 27% în primele două luni ale anului, până la 27.527 de unităţi. Cota de piaţă a grupului german s-a diminuat, de asemenea, la 11,3 procente, în timp ce rivalii de la Renault-Nissan-AvtoVAZ, spre exemplu, se bucură de o cotă de 34,7%, cea mai bună din Rusia.
Germanii de la Volkswagen nu sunt primii care anunţă trecerea activităţilor din Rusia pe plan secund. Colegii americani de la General Motors au declarat că vor închide uzina de la Sankt Petersburg şi vor retrage definitiv de pe piaţa locală marca Opel şi majoritatea modelelor de volum Chevrolet. CITESTE MAI MULTE DETALII AICI.