Dincolo de atitudinea rebelă pe care S60 o afișează în reclame se află o mașină care respectă coordonatele tradiționale Volvo: confort și siguranță.
- Calitate deosebita a interiorului
- lider detasat in materie de siguranta activa si pasiva
- nivel foarte bun de confort
- Capacitatea cilindrica implica o taxare suplimentara
- reactii lente din partea transmisiei automate
Atunci când au lansat această generație S60, suedezii au sugerat, mai mult sau mai puțin direct, că avem în față primul Volvo pe care îl vei cumpăra pentru cum arată și pentru cum se conduce.
Prima parte se verifică cu brio: chiar și fără aportul pachetului de exterior R-Design, S60 arată cum nici un Volvo de până acum nu a îndrăznit. Saltul în materie de imagine este cu atât mai spectaculos în condițiile în care concurenții tradiționali (A4, Seria 3 și Clasa C) nu sunt printre cele mai spectaculoase apariții din segment.
În interior se remarcă o abordare orientată spre tradiționalism, de parcă designerii au încercat să compenseze șocul noului exterior. Nu e un motiv de nemulțumire deoarece în stilul clasic suedez totul este desenat cu bun-gust, iar calitatea materialelor nu lasă loc de critici indiferent că te referi la zonele îmbrăcate în aluminiu, piele sau la obișnuitul plastic negru.
În materie de propulsoare unitatea diesel D5 pare a fi calea de mijloc atunci când vizezi un raport optim consum/performanțe. Modificată pentru anul 2012, unitatea D5 oferă mai multă putere și mai mult cuplu (215 CP si 440 Nm), dar rămâne datoare, ca și versiunea precedenta, la capitolul rafinament auditiv. Cât despre ținuta de drum, sistemul de tracțiune integrală oferă o motricitate foarte bună pe suprafețe alunecoase, dar senzația generală este că S60 nu apreciază șoferii entuziaști.
Dacă aș fi genul care caută vinovați, probabil că aș arăta cu degetul raspunsul vag al direcției și transmisia automată destul de lentă. Aceste două trăsături au în schimb un efect pozitiv pentru clienții care au pe lista de priorități confortul și performanțele ecologice. Siguranța clasică Volvo vine ca o continuare firească a pachetului oferit de suedez cu o sumedenie de sisteme electronice care au grijă de tine și de mașină.
Cu acest peisaj pacifist în minte, eu aș merge pe mâna unui S60 D3 cu tracțiune față (mai ieftin cu aprox. 6.000 euro): păstrează toate atuurile nealterate și oferă o economie consistentă ce poate fi oricând investită în lista generoasă de dotări opționale.
Date tehnice: | Volvo S60 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | D5 |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1600/2090 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4628/1899/1484 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 390 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | D5 |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2400 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 158(215)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 440/1500 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 225 |
0-100 km/h [s] | 7.6 |
Consum urban/extra/mixt | //6.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 166 |