Suedezii au mai cochetat cu ideea sportivității, dar acest V40 T4 pare a fi primul Volvo care poate trece dincolo de nivelul declarativ.
- Calitate deosebita a interiorului
- comportament rutier echilibrat sport/confort
- cel mai ridicat nivel de siguranta din segment
- Vizibilitate modesta
- ergonomia sistemele de control necesita timp de obisnuinta
Primul Volvo cu pretenții sportive pe care l-am condus era un S80 cu tracțiune integrală ce avea sub capotă un V8 pe benzină produs de Yahama. Dincolo de dispunerea atipică a V8-ului (transversal) și cei 315 CP de sub capotă, acel S80 alb cu evacuare cromată dublă se conducea exact ca orice Volvo. Era atât de sigur, confortabil și bine finisat încât în momentul în care apăsai hotărât pe accelerație te simțeai ca atunci când te-ai dus la slujba de duminică cu o pereche de blugi tăiați. Pur și simplu nu te integrai în peisaj.
De atunci Volvo a schimbat foaia și pe rând, mașini ca XC60, S60 și acum V40 au demonstrat că suedezii pot construi mașini și pentru cei care nu și-au descoperit primele fire albe de păr. Acum două luni am condus versiunea diesel a lui V40, indicativ D3 și, cu excepția unei timonerii aproximative, toți din redacție au concis că Volvo a devenit un jucător cu greutate în clasa compactă premium.
Prin urmare premisele erau pozitive în vederea testului cu versiunea T4 1.6 benzină turbo și 180 CP. Cu toate acestea, ca în orice Volvo, în prim plan se află interiorul. Nu este prima oară când constat acest lucru, dar suedezii au început să croiască niște interioare care ar putea să facă până și pe nemți să roșească. Dincolo de ergonomia modestă bazată în continuare pe o sumedenie de butoane, tot ce vezi și atingi într-un V40 este ireproșabil.
Motorul turbo pe benzină arată bine pe hârtie cu 180 CP și 270 Nm de la 2.000 rpm, cifre care se verifică în realitate, cu precizarea că modul în care sunt obținute este lipsit de artificiile pe care ai putea să le aștepți de la un turbo pe benzină. Totul este liniar, calm și… suedez. Șasiul și suspensia au potențialul de a duce mai mult de 180 CP, iar asta fără a exagera prin rigiditate, chiar și în condițiile unor jante pe 18“.
Pe scurt, platforma poate, dar motorul este prea civilizat și rafinat pentru a completa un peisaj dinamic. În concluzie, dacă vrei un hot-hatch, V40 T4 nu este mașina pentru tine, în schimb, dacă vrei un Volvo cu mai mult aplomb, nu văd cum ai putea să fi vreodată dezamăgit de mașina asta.
Date tehnice: | Volvo V40 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | T4 |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1352/1940 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4369/1857/1439 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 360 (1200) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | T4 |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1596 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 132(180)/5700 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 270/1600 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 225 |
0-100 km/h [s] | 7.7 |
Consum urban/extra/mixt | //7 |
Emisii CO2 [g/km] | 129 |