La capătul unei campanii de teasing agresive, noul Volvo XC40, primul crossover cu adevărat compact al mărcii și, de asemenea, primul model al noii game 40, a fost dezvăluit oficial la Milano.
Cu puțin peste un an în urmă, Volvo a prefigurat o nouă serie de modele compacte din familia 40. Prefața s-a dovedit a fi destul de realistă: noul XC40 pe care Volvo îl prezintă astăzi rămâne destul de loial formei anticipate de conceptul 40.1. Din punct de vedere vizual, noul Volvo XC40 urmează linia de design curentă a suedezilor. Grila este mare și abruptă, farurile poartă luminile diurne tipice în formă de T. În funcție de versiune, acoperișul este vopsit în negru, alb sau în culoarea caroseriei. Modelele inițiale Momentum și R-Design dispun de jante cu diametrul de 18 inch, fiind oferite opțional roți de până la 20 inch.
Noul XC40 este primul Volvo construit pe noua platformă modulară CMA (Compact Modular Architecture), creată de Volvo pentru noua sa gamă de segment C și care va fi utilizată și de noul brand asiatic Lynk & Co., recent inaugurat de firma mamă din China, Geely.
XC40 va fi disponibil cu o gamă de motoare pe benzină și diesel cu trei și patru cilindri. La debut, sunt disponibile numai modelele de top, versiunea pe benzină T5 de 2 litri și 250 CP și un motor diesel D4 de 2 litri și 190 CP, ambele cu patru cilindri, cutie automată cu opt trepte și tracțiune integrală standard. Mai târziu, vor apărea mai multe variante, inclusiv un XC40 hibrid și unul complet electric. Versiunea Plug-In Hybrid va combina un motor turbo de 1,5 litri cu numai trei cilindri, cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte, cu un motor electric de 50 kW. Bateria cu capacitatea de 9,7 kWh va asigura o autonomie de circa 50 de kilometri.
In 2018 vor urma versiunile mai ieftine diesel D2 și D3 și alte motoare turbo pe benzină mai mici.
Desigur, în domeniul siguranței, Volvo are o reputație de invidiat. XC40 preia sistemele de infotainment, asistență și siguranță de la seriile mai mari 60 și 90. Astfel, noul Volvo XC40 adoptă centrala de comandă Sensus, cu un ecran tactil vertical de 9 inch montat pe consola centrală. În cazul sistemelor de asistență a șoferului, XC40 este dotat cu un sistem de camere cu vedere la 360 de grade, funcție de asistență la traficul perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare Cross Traffic, asistență la frânarea de urgență City Safety, funcție de prevenire a răsturnării (Run-off Road protection and mitigation) și protecție la părăsirea accidentală a drumului, precum și cu un pilot automat adaptiv inteligent Pilot Assist care intervine inclusiv asupra direcției și ajută modelul XC40 să ruleze semi-autonom până la 130 km / h.
Oferta spațială este bună pentru un SUV compact de 4.42 metri lungime, aici ampatamentul de 2,70 metri arătându-și roadele. În față și în spate, chiar și adulții au suficientă libertate de mișcare. Portbagajul are un volum de 460-1.360 de litri.
În interior, Volvo are un stil propriu. Oricine va trece de la un XC90 sau XC60 la un XC40 va putea să se obișnuiască rapid cu modelul mai mic, layoutul planșei de bord fiind familiar, cu instrumentele de bord complet digitale de 12,3 inch ce însoțesc touchscreen-ul central de 9 inch menționat anterior. Designerii au avut și o idee nouă referitoare la fețele de uși, realizate parțial din pâslă, materialul moale împiedicând blocarea obiectelor depozitate în spațiile integrate. În compartimentul ușii poate fi acomodat chiar și un laptop, spune Volvo. Pe tunelul median se află un mic coș de gunoi cu capac, iar între cotieră și zona dedicată manetei transmisiei regăsim o zonă specială ce poate găzdui un telefon mobil și îl poate încărca în același timp prin inducție.