Tocmai aveți în față cel mai puternic autoturism fabricat de brandul suedez vreodată: Volvo XC90 Polestar. El dezvoltă 421 CP dintr-un propulsor hibrid, în condițiile în care motorul pe benzină are 2 litri. Impresionant, nu?
Cu siguranță, mult mai impresionant decât ultima ofertă Polestar, de săptămâna trecută. Suedezii ne propuneau atunci o creștere de putere de numai 5 cai pentru motorul diesel de 2 litri, jurându-se pe roșu că asta nu-i nimic, raportat la ameliorarea accelerațiilor la turații medii. I-am crezut (na – suedezii nu știu să mintă), dar am înghițit greu gălușca.
Azi, parcă cu gândul de a ne spulberea îndoielile, tunerul de casă aprinde din nou artificii în gama Volvo, dezvăluind cifrele celui mai puternic model din istoria brandului suedez: Volvo XC90 Polestar. După ce s-au apucat de pompat steroizi în modelul de 400 CP și 640 Nm, specialiștii suedezi l-au ridicat la 421 CP și 680 Nm. La fel ca și în cazul modelului D5, nu numai motorul termic a fost modificat, ci și răspunsul la accelerare, menținerea treptei de viteză și precizia, deci performanța de ansamblu.
Cu noile modificări sub capotă, SUV-ul accelerează până la 100 km/h în 5,5 secunde, păstrându-și valorile consumului și autonomiei care l-au consacrat, neschimbate: 2,1 l/100 km, respectiv 43 km în regim electric.
Care e treaba cu menținerea treptei de viteză, pe care specialiștii Polestar țin s-o precizeze? Păi la virajele luate la limită, pentru a nu destabiliza mașina, softul menține selectată treapta de viteză cu care s-a intrat în curbă. Este, într-adevăr, un lucru excelent și elimină o problemă de care ne lovim ocazional în teste.
Thed Bjork, campionul în exercițiu al Campionatului Scandinav de Turisme și actual pilot Volvo Polestar în WTCC a participat activ la perfecționarea mașinii.
”E uimitor pentru mine, ca pilot de curse și de teste, să lucrez cu aceleași tehnologii și filosofii atât în cazul lui XC90, cât și în cel al S60-ului meu de competiții. Deși un SUV pare îndepărtat de mașina mea de curse, esența optimizării sale este identică cu a bolidului meu. Am urmărit să amplificăm plăcerea de a conduce și un nivel de performanță perfect utilizabil, și cred că am reușit din plin”, spune Ted.
Noul pachet de optimizare este deja disponibil, deci nu mai stați pe gânduri! …asta doar dacă aveți deja un suedez hibrid de 400 de cai și vă doriți un viguros Volvo XC90 Polestar.