Grupul VW AG are tot timpul planuri noi EV, conform presei internaționale de specialitate. Porsche va prezenta anul viitor un Macan electric, pentru anumite piețe. În schimb, primul Bentley doar cu emisii zero nu trebuie așteptat înainte de 2025. Sau chiar 2026.
Michael Steiner, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare de la Porsche, a declarat recent pentru Car Magazine că deja există prototipuri electrificate de Boxster și Cayman. Acestea sunt verificate pentru a câștiga experiență și a înțelege cum se comportă un automobil electric în cazul unei arhitecturi de model sport cu două portiere.
„Nu a fost luată o decizie finală, însă,” a explicat Steiner. Modele mai mari, cu patru portiere, precum noul Taycan se descurcă mai bine cu masa adițională. În schimb, micile Boxster și Cayman nu se descurcă satisfăcător pentru Porsche cu greutatea în plus a bateriilor. „Acesta este unul din motivele pentru care următorul nostru model EV este un SUV, și nu un automobil sport cu două locuri.” Este vorba, desigur, despre versiunea Macan EV – deja conformată oficial.
VW AG EV, o strategie pe termen scurt și mediu
Marele constructor de lux Bentley are planuri EV și mai îndepărtate. Producătorul are ambiția de a-și electrifica întreaga gamă de modele până în 2023. Totuși, un automobil doar cu emisii zero ar putea sosi doar undeva în 2025 – 2026. Planurile par destul de oficiale, fiind extrase dintr-o declarație recentă a șefului companiei din Crewe – Adrian Hallmark.
„Vom introduce primul nostru model pe baterii la mijlocul decadei deoarece anticipăm în următorii cinci ani o creștere a densității și puterii – ori introducerea acumulatorilor solid-state – de aproximativ 30%,” a spus Hallmark pentru Top Gear. „Bateriile costă de șase ori cât un motor. Iar un motor reprezintă cam 20% din costurile asociate unui vehicul. În 2025/26, conform planurilor cunoscute, vom putea construi un EV adevărat pentru Bentley. Cu ampatamentul potrivit, cu numărul corect de ocupanți și designul plus dimensiunile potrivite.”