Spaţiu şi Confort
VW Golf rămâne, şi în declinaţia Variant un etalon pentru clasa compactă, abundând de tehnologie, dar şi cu un preţ pe măsură
Vine o vreme în orice familie când este nevoie de mai mult spaţiu în maşină. Una dintre cele mai interesante opţiuni din segmentul compact este noul VW Golf Variant. Modelul testat 2.0 TDI cu transmisie DSG vine doar în varianta de echipare Highline, ceea ce se traduce printr-un preţ pe măsură, peste 25000 Euro, dar şi o echipare completă. Fără să facă spectacol la capitolul design exterior, Golf Variant are o caroserie proporţionată, ce are înglobate elemente moderne precum luminile de zi şi stopurile LED, care măresc vizibilitatea şi arată bine noaptea. Dacă îl comparăm cu generaţia trecută putem spune că a primit o tuşă de dinamism ce înainte lipsea. Este reţeta de succes pe care VW o foloseşte încă din 1974 şi care a făcut din Golf un sinonim pentru clasa compactă.
Dar vorbim despre o maşină de familie la care contează spiritul practic, confortul şi siguranţa. Primul motiv pentru care vrei să cumperi un model Variant este portbagajul care a ajuns acum la un volum de 605 litri ce poate fi extins până la 1565 litri cu bancheta rabatată. Spaţiul este suficient pentru o vacanţă prelungit, încărcarea fiind una facilă, datorită pragului jos. Ampatamentul mărit faţă de varianta hatchback ne asigură şi spaţiu generos pentru genunchi şi cap pe banchetă.
Odată aşezat la volan vei fi impresionat de multitudinea de dotări, la care acum câţiva ani nici nu puteai visa într-un model de clasă compactă. Acum poţi avea un Golf Variant cu masaj pentru scaunul şoferului, cruise control adaptiv, suspensii magnetice reglabile şi multe altele. Consola centrală este puţin orientată către şofer şi are un aspect destul de dinamic. Sunt destul de multe butoane, dar dacă ai mai condus un VW la un moment dat nu va fi greu să te acomodezi.
TDI plus DSG = Love
Cum VW nu are în plan să construiască versiuni GTI şi R ale VW Golf Variant motorizarea 2.0 TDI este cea mai performantă ce poate fi cumpărată. Propulsorul preferat al românilor, cu 150 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm este probabil mai mult decât şi-ar ptuea dori un client de compactă. Vârful de gampă ar trebui alăturat şi transmiei DSG care funcţionează excelent şi exploatează bine performanţele motorului. Doar în oraş, când se circulă bară la bară în modul economic motorul stă un pic subturat, probabil tribut emisiilor de noxe. Datorită insonorizării bune zgomotul specific diesel pătrunde doar vag în habitaclu.
Dinamic maşina se descurcă onorabil, ţinuta de drum fiind sigură la drum lung şi suficient de agilă prin oraş. Punctul forte al aceste maşini este confortul la rulare. Suspensia cu reglare adaptivă DCC face toţi banii, oferind în modul Comfort o trecere extrem de uşoară chiar peste denivelări repetate. Este o dotare care întradevăr costă 954 Euro, dar care vă va oferi un confort sporit pe termen lung. Dacă tot am adus vorba de dotări, trebui să mai amintesc şi multitudinea de dotări de siguranţă activă, inclusiv un sistem de detectare şi avertizare asupra gradului de oboseală la volan, sau de detectare al situaţiilor periculoase, caz în care centurile se tensionează automat. Sunt inovaţii ce au fost înglobate recent şi pe care VW le-a înglobat discret şi în gama Golf.
Calitatea are un preţ
După cum am scris mai sus, VW Golf Variant este un lider al clasei compacte, continuând succesul hatchback-ului. Dar preţul ridicat, mai ales al versiunii testate, care porneşte de la 25000 Euro cu TVA şi pentru o maşină bine echipată se poate apropia periculos de 35000 îl poate determina pe client să se uite la maşini din clasa medie, ce au preţuri similare, în unele cazuri chiar mai mici. Pentru că la capitolul dotări nu mai există diferenţe între clasa medie sau clasa compactă se naşte o întrebare, ce e mai bună, o maşină compactă foarte bine accesorizată sau o maşină de clasă medie bine accesorizată? VW Golf Variant este o maşină bună, dar care ar trebuie configurată corect pentru a nu depăşi bugetul clasei compacte.
Date tehnice | VW Golf Variant |
---|---|
pret de baza | 25.482 euro cu TVA |
masa proprie/totala (kg) | 1.454/1.990 |
L/l/h (mm) | 4.562/1.799/1.481 |
volum portbagaj (L) | 605/1.635 |
combustibil | diesel |
cilindree (cmc) | 1.968 |
putere max. (kW(CP)/rpm) | 110(150)/3.500 |
cuplu max. (Nm/rpm) | 320/1.750 |
cutie de viteze/trepte | automata/6 |
viteza maxima (km/h) | 218 |
sprint 0-100 km/h (s) | 8,9 |
consum urban/extra/mixt (L) | 5,4/4,1/4,5 |
norma poluare/emisii CO2 g/km | Euro 5/119 |