VW va lansa modelul electric VW ID pe 8 mai la Berlin, ocazie cu care vor începe și precomenzile. Numele final al mașinii este VW ID.3. iar prețul va fi similar cu cel al unui VW Golf 2.0 TDI Automat Highline adică circa 25.500 euro.
Scandalul Dieselgate a grăbit începerea erei electrice la VW. Astfel, în 2016, VW prezenta la salonul de la Paris conceptul VW ID care prefigura un viitor model electric de serie în segmentul lui VW Golf.
VW ID se numește VW ID.3 și se prezintă pe 8 mai
Conceptul de 4,10 metri lungime cu patru uși era propulsat de un motor electric de 140 kW amplasat la puntea spate și era construit pe noua platformă MEB a concernului VW, promițând o autonomie NEDC de 600 km.
Aproape trei ani mai târziu va avea loc premiera mondială la Berlin, pe 8 mai. Nu va fi prezentat însă chiar modelul final ci va avea unele părți camuflate, versiunea finală urmând să fie expusă în această toamnă la Salonul de la Frankfurt.
Știm însă cum se va numi modelul. VW ID se va numi în producția de serie VW ID.3 VW vrând probabil să semnifice că este vorba de un model compact și păstrând cifrele 1 și 2 pentru clasele mini și mică.
Platformă nouă MEB, producție 100.000 unități în primul an
VW ID.3 va fi o mașină complet nouă, nemaiavând nimic în comun cu niciun alt model VW. În primă fază, VW va comercializa o serie limitată de 30.000 unități numită First Edition iar în 2020, primul an complet de producție se vor vinde 100.000 unități.
Pe 8 mai la Berlin vor începe precomenzile pentru ID.3 și după modelul tesla fiecare dortior va trebui să achite o rezervare de 1.000 euro.
Platforma MEB va sta la baza multor modele VW, Skoda, Seat și Audi și pe baza ei vor fi produse 22 milioane unități până în 2030. Printre modelele care se vor construi pe această platformă vor fi Audi Q4 e-tron, Seat El Born, un SUV de la Skoda, coupe-ul cu patru uși Skoda Vision IV dar și câteva modele de la VW: un SUV de gabaritul lui VW Tiguan în 2020, IB Buzz în 2022 și coupe-ul cu patru uși ID Vision în 2023.
Față de concept, ID. 3 va fi mai mare, urmând să măsoare 4,25 metri în lungime adică exact cât VW Golf. Din cauza bateriilor amplasate în podea, înălțimea va fi de circa 1,60 metri, cât la Golf Sportsvan.
Trei versiuni de baterii, unul sau două motoare
VW nu a anunțat încă nimic oficial despre baterii dar reprezentanții Porsche România au comunicat că vor fi trei versiuni de autonomie de 330 km, 400 și 550 km conform noilor norme WLTP. Din estimările noastre, versiunea cu autonomie de 550 km va avea o baterie de 82 kW iar cea de bază 48 kW.
la lansare va fi disponibilă bateria intermediară de 62 kW care va oferi o autonomie de 400 km WLTP. Versiunile cu baterii de 48 kW și 82 kW vor urma ulterior.
Motorul electric va fi amplasat ca și la concept la puntea spate și zvonurile anunță o putere de 125 kW și un cuplu de 300 Nm pentru versiunea de bază.
Se pare că vor exista și versiuni mai puternice cu două motoare, unul față și unul spate la fel ca la Tesla.
Versiunea de bază se va încărca ori de la stații de curent alternativ de 11 kW în proporție de 80% în 4-6 ore ori de la stații de curent continuu de mare putere de 125 kW tot în proporție de 80% în câteva minute.
Preț în jur de 25.500 euro
VW s-a ferit să anunțe un preț dar comunicatul oficial dă un indiciu clar. VW ID.3 va costa exact cât un Golf 2.0 TDI Automat Highline, adică circa 25.500 euro în România.