Intuind amploarea pe care o iau afacerile de tip taxi, VW investește 300 de milioane USD în compania Gett. Rivalul Uber activează actualmente în 60 de orașe europene și în New York, iar investiția pe care o face VW le va asigura germanilor o legătură solidă între cele 3 domenii ale viitorului mobilității: flotele de ridesharing, transportul la cerere și rularea autonomă.
N-ați auzit de Gett? Poate ați auzit atunci de GettTaxi, fostul nume (mult mai răsunător) al companiei. Altfel spus, rivalii celor de la Uber. Actuala investiție le va da aripi, asigurându-le expansiunea în detrimentul principalei companii concurente.
Totodată, tehnologia pe care se bazează aplicația, are la bază algoritmi și date care pot fi extrem de folositoare viitoarelor mașini autonome. Este posibil ca VW să prezinte în viitor oferte promoționale pentru șoferii care vor să se lanseze în afacerea Gett, fapt care va atrage, probabil, clienții Uber.
Să nu credem, totuși, că VW este un pionier al investițiilor în domeniul ridesharing-ului. Dimpotrivă, compania germană este printre ultimii care o fac.
În luna ianuarie, General Motors a investit 500 de milioane USD în softul LYFT, bani care speră să-i aducă rezultate în viitor, în dezvoltarea rețelelor de autoturisme autonome interconectate. GM a început deja programul de testare a modelului Chevrolet Volt autonom, în câteva dintre campusurile de pe teritoriul SUA.
Apple a investit, de asemenea, un miliard de dolari în compania chinezească Didi Chuxing, confirmând predicțiile conform cărora companiile producătoare de electronice vor deveni jucători de primă mână în industria auto. Această investiție este una strategică și permite companiei americane să controleze mai bine piața chineză:
”Facem această investiție din câteva motive strategice, inclusiv pentru a avea șansa de a înțelege mult mai bine anumite segmente ale pieței chinezești. (…) Asta este singura implicare a Apple în industria auto a zilelor noastre, dar vom vedea ce ne rezervă viitorul”, a declarat Tim Cook, CEO Apple.
Americanii se vor implica activ în dezvoltarea platformei chinezești, transformând-o într-un adevărat rival pentru Uber. După anunțul făcut de Apple, Uber se așteaptă la pierderi de un miliard de dolari în China!
Tot astăzi, 25 mai, Toyota a anunțat că investește în Uber. Doar că…altfel. Șoferii care vor să intre în afaceri de ridesharing cu Uber vor putea să cumpere anumite modele de Toyota și Lexus în leasing, în condiții preferențiale, plătind ratele direct din câștigurile pe care le obțin prin utilizarea platformei. Totodată, Toyota va colabora activ la dezvoltarea softului Uber, prin introducerea de noi aplicații care să ușureze viața șoferilor. Toyota testează deja autovehiculele interconectate pe străzile orașului Ann Harbor din Michigan.
După cum vedem, de aproape 6 luni, industria mobilității se extinde precum un bulgăre de zăpadă, pe zi ce trece. Practic, nu există zi fără un anunț legat de investiții, lansări, testări sau parteneriate. Producătorii testează tehnologii autonome, guvernele adoptă legislații permisive, tot mai multe motoare funcționează cu combustibili neconvenționali, iar oamenii par din ce în ce mai reticenți.