VW și bp vor pune bazele unei noi rețele de încărcare în Europa. Aceasta se va numi Flexpole și va ”scoate pe cablu” 150 kW.
Viitoarea rețea, Flexpole, va fi gata în 2024. Fiecare dintre stațiile sale de încărcare va avea două prize de câte 150 kW. Marea noutate este că stațiile vor integra un sistem de stocare a bateriilor. Astfel, este eliminat unul dintre cele mai mari obstacole în calea implementării rapide a infrastructurii de încărcare rapidă în Europa în prezent. Mă refer la nevoia de conexiuni de mare putere la rețea.
VW și bp se vor conecta la joasă tensiune
Unitățile Flexpole pot fi conectate direct la o rețea de joasă tensiune, ceea ce elimină cerința unei ”substații” dedicate și a unor lucrări de asamblare costisitoare. Se reduce semnificativ timpul de instalare, oferind în același timp viteze de încărcare rapidă de până la 150 kW. Este suficient pentru a parcurge până la 160 km în doar 10 minute, în funcție de modelul mașinii.
În prima fază a implementării, în următoarele 24 de luni, VW și bp vor instala până la 4000 de puncte de încărcare în locațiile de vânzare cu amănuntul bp Aral din Germania și în locațiile de vânzare cu amănuntul bp din Regatul Unit. Până la sfârșitul anului 2024, ar putea fi disponibile până la 8000 de puncte de încărcare în Germania, Marea Britanie și în alte țări europene.
Evident, stațiile vor bine iluminate și vor avea acces la servicii suplimentare. Printre acestea – alimente și băuturi pentru călătorii, precum și toalete.
Locațiile încărcătoarelor vor fi integrate în navigațiile și în alte aplicații auto ale vehiculelor Grupului VAG. La fel, vor fi integrate și în aplicația de încărcare a Volkswagen, Elli. Astfel, șoferii vor găsi rapid punctele de încărcare disponibile.
Nu este menționat nimic despre România, și nici nu știm dacă e inclusă în ”alte țări europene”. Cel mai probabil, nu, dar e bine că ne putem baza pe stații de încărcare suplimentare la ieșirea din țară.
via volkswagen