VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion Comfortline – Big Brother

VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion Comfortline - Big Brother

Ce soluție simplă a găsit Volkswagen pentru a păși elegant în segmentul SUV-urilor de clasă medie: au luat un Tiguan, i-a mărit ampatamentul cu 10,9 cm și lungimea cu 21,5 cm și i-a adăugat încă două locuri (opțional). Test cu VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion Comfortline.

Cum credeți că se va descurca Tiguan Allspace în lupta cu concurenții? Vă dau un indiciu: fratele mai mic, Tiguan, a urcat rapid pe locul 2 în Europa, în prima jumătate a anului 2017 fiind comercializat în 126.500 de exemplare, în progres cu 75%! Încă un indiciu: versiunea Allspace a păstrat toate avantajele SUV-ului compact, de care se diferențiază numai prin ampatamentul și lungimea crescute. Iar Skoda Kodiaq, cu care are în comun atât platforma, cât și ampatamentului, s-a urcat direct pe locul 3 în topul vânzărilor SUV-urilor de clasă medie, la numai câteva luni de la începerea livrărilor! 

VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion Comfortline – Big Brother

În realitate este greu să deosebești cele două modele, Tiguan și Tiguan Allspace, pentru că sunt identice din față până la stâlpul central. Diferențele sunt la ușile din spate, mai lungi la Allspace pentru a facilita accesul la al treilea rând de locuri și consola spate mai mare cu 106 mm, care schimbă implicit și dimensiunea aripii și a barei de protecție.

La interior regăsim un nivel al habitabilității clar mai bun decât cel de la Tiguan: deși bancheta glisează tot pe 18 cm, iar spătarul său se înclină tot în șase trepte, spațiul la genunchi este mai mare cu 54 mm. Astfel, intru mai simplu în mașină, mai ales când bancheta este reglată maximum în spate și pot călători fără vreo restricție de spațiu la genunchi sau la cap. O altă diferență majoră descopăr și în spatele banchetei: exemplarul pe care îl testez are două locuri suplimentare în portbagaj, care costă 600 euro și care, dacă nu sunt folosite, se pliază în podea.

VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion Comfortline

 

Pentru a intra pe ultimul rând de scaune, ridic clapeta aflată pe spătarul banchetei, spătarul se înclină, iar bancheta glisează în față. Fac o mișcare de contorsionist amator și ajung pe scaun, unde descopăr un spațiu limitat atât la cap (ating zona din spate a plafonului), cât și la genunchi, chiar și cu bancheta glisată maxim în față. Totuși, sunt conștient că nemții au adăugat ultimul rând de scaune cu gândul la copii, iar copii de 1,8 m și cu burtă, așa cum sunt eu, n-am prea văzut. Deci reformulez: pentru doi copii, ultimul rând de scaune este perfect, chiar și pe distanțe lungi. Când sunt folosite toate cele șapte locuri, mai rămâne un spațiu pentru bagaje de 230 litri. Dacă însă scaunele sunt pliate în podeaua portbagajului, spațiul crește la 700 litri (cu bancheta reglată maximum în față).

Rabatez și bancheta, folosind fie clapetele din portbagaj, fie pe cele de pe spătar și primesc 1.775 litri, dar cei care nu au nevoie de șapte locuri, se pot bucura chiar și de mai mult spațiu la un preț inferior. Astfel, în configurația cu 5 locuri, volumul portbagajului este de 760 litri, cu bancheta reglată la maxium în față (+145 litri față de Tiguan), iar dacă spătarul banchetei este rabatat, spațiul crește la 1.920 litri (+265 litri).

VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion Comfortline

Cum se conduce Vw Tiguan Allspace? În mare parte, la fel ca și fratele mai mic din care provine, cu rezerva faptului că lungimea superioară cu 20 cm cere mai multă atenție la parcările paralele. În rest, masa suplimentară de 75 kg pe care o are Allspace nu se simte decisiv la condus, diferența de timp la accelerația 0-100 km/h fiind de 0,6 secunde. Allspace se dovedește agil, iar transmisia DSG schimbă la fel de prompt ca întotdeauna.

După câteva zeci de km petrecute în oraș, computerul de bord a afișat valoarea medie a consumului de 7,7 l/100 km, foarte bună ținând cont de gabaritul modelului. Valoarea este foarte apropiată de cea pe care am obținut-o cu Tiguan în aceeași configurație: 7,5 l/100 km. Distribuția maselor pe punți a rămas asemănătoare și, deși m-aș fi așteptat la un reglaj mai dur al suspensiei spate, pentru a face față greutății cu 100 kg în plus la sarcină maximă, nu pot spune că am remarcat vreo diferență la trecerea peste denivelări.

Dimpotrivă, ampatamentul mai mare îl face mai comod la trecerea peste pragurile abrupte, de genul limitatoarelor de viteză. La drum întins, diferențele de prestații sunt și mai puțin sesizabile. Echiparea intermediară Comfortline testată de noi are prețul de bază de 34.724 euro (5 locuri), cu 2.751 euro mai mare decât cel al lui Tiguan.

Verdict AutoExpert

Tiguan Allspace aduce spațiu util suplimentar față de Tiguan, fără să renunțe la atuurile care au consacrat SUV-ul compact. Al treilea rând de scaune, disponibil opțional, este potrivit doar pentru copii. Dacă însă nu aveți neapărat nevoie de ele, recomand versiunea cu cinci locuri, cu portbagaj mai mare.

DATE TEHNICE

Volkswagen Tiguan

Model

Allspace 4M 2.0 TDI DSG Comfortline

Motor/nr. cilindri

L4, turbodiesel

Cilindree (cmc)

1.968

Putere max./turație (CP/rpm)

150/3.500-4.000

Cuplu max./turație (Nm/rpm)

340/1.750-3.000

Transmisie

integrală

Cutie de viteze

7 trepte, automată

L/l/h (mm)

4.821/1.839/1.674

Ampatament (mm)

2.787

Volum portbagaj (l)

230/700/1.775*

Masă la gol (kg)

1.775

Accelerație 0-100 km/h (s)

9,9

Viteză maximă (km/h)

198

Consum mixt (l/100 km)

5,9

Emisii CO2 (g/km)

153

Preț (euro cu TVA)

34.724

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top