Un institut de testare independent a măsurat emisiile la noul VW Touareg 4.0 V8 TDI și a descoperit că acesta emite numai 14 mg/km NOx în trafic real, de peste 5 ori mai puțin decât limita de 80 mg/km impusă de normele Euro 6d.
După ce Porsche a renunțat la motoarele diesel, Range Rover e pe cale să renunțe la marele V8 diesel și sunt zvonuri că BMW renunță la motorul quad turbo diesel, vine o veste care demonstrează că motorul diesel mai mare resurse de dezvoltare în lupta cu poluarea.
Este vorba de motorul V8 TDI de la VW, exact motorul la care a renunțat Porsche la Panamera și care în prezent mai este disponibil și la Audi SQ7 TDI.
Un institut de testare independent a măsurat emisiile în condiții reale de drum la noul VW Touareg V8 TDI.
VW Touareg 4.0 V8 TDI are un motor V8 turbodiesel de 4 litri care dezvoltă 421 CP și 900 Nm. Acest cuplu este chiar mai mare decât cel al versiuni Plug-In Hybrid VW Touareg R care dezvoltă 462 CP și 700 Nm.
Superdieselul accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde iar consumul oficial WLTP este de 9,2 l/100 km.
VW Touareg 4.0 V8 TDI dovedește că aceste modele diesel foarte puternice cu cilindree mare pot fi și foarte curate. Un institut de testare independent a stabilit că SUV-ul de putere are emisii foarte mici de oxid de azot.
Testul a fost realizat de firma britanică Emission Analytics, cu care colaborează și revista germană auto motor und sport la reralizarea testelor de emisii în trafic real.
Testul a fost efectuat pe trei trasee de test.
Pe un traseu plat fără diferențe de nivel în Saxonia Inferioară, emisiile de NOx au fost de 10 mg/km. Pe ul al doilea traseu de test pe dealurile din Bavaria emisiile de NOx s-au cifrat la 13 mg/km NOx iar pe traseul de test al revistei auto motor und sport din Baden-Wurtenberg emisiile au fost de 20 mg/km NOx.
Rezultă astfel o medie de 14 mg/km NOx de peste 5 ori mai mică decât limita de 80 mg impusă de normele Euro 6d.
Acest rezultat foarte bun a fost obținut datorită catalizatorului NOx de 2,3 litri, filtrului de particule diesel și sistemului AdBlue cu două injectoare.
În plus, la sarcini parțiale funcționează doar una din cele două turbine, reducând consumul și emisiile.
În ciuda acestui rezultat, în acest moment motorul V8 TDI de la VW corespunde doar normelor Euro 6d TEMP și nu normelor Euro 6d care intră în vigoare la 1 ianuarie 2021 pentru toate mașinile noi înmatriculate.
Testul realizat în circulație reală arată că și dieselurile mari pot fi foarte curate. Și nu e cazul doar al motorului VW ci și altor motoare mdiesel mari de la BMW sau Mercedes-Benz.
Păcat că motorul V8 TDI de la VW nu e încă omologat pentru Euro 6d pentru că acest lucru i-ar conferi un puternic argument de vânzare.