Specialiştii de la ZF Friedrichshafen, companie germană prezentă şi pe piaţa românească, au anunţat că au produs cel mai uşor modul de airbag pentru genunchi, care cântăreşte cu 30% mai puţin decât unul tradiţional, fapt care-l propulsează pe primul loc ca greutate din toată industria mondială de profil.
Noul produs va fi lansat în 2019, când va echipa vehiculele unui important constructor auto european.
Potrivit reprezentanţilor ZF, modulul are un design extrem de flexibil, care poate fi uşor adaptat pentru diferite dimensiuni şi configuraţii interioare ale vehiculelor, inclusiv pentru conceptele de cabină ale viitoarelor autovehicule autonome.
Vicepreşedintele companiei responsabil cu ingineria sistemelor de securitate a pasagerilor, Norbert Kagerer, a subliniat că noul airbag pentru genunchi este în concordanţă cu tendinţele majore din industria auto, deoarece greutatea redusă va creşte economia de combustibil şi va reduce cantitatea de emisii, în timp ce ambalajele mai mici şi flexibile facilitează utilizarea noului modul pentru a răspunde noilor cerinţe de design şi de siguranţă pentru interiorul autovehiculelor electrice şi autonome ale viitorului.
Modulul airbag-ului pentru genunchi va fi produs de ZF printr-un nou proces de fabricaţie care permite configuraţii mai precise, destinate îmbunătăţirii calităţii şi performanţelor. Potrivit companiei, designul carcasei va fi configurabil pentru toate pieţele şi gamele de vehicule uşoare.
Compania ZF are pe piaţa românească unităţi de producţie la Timişoara, Oraviţa, Lupeni şi Marghita. pentru producerea producţia de volane şi la Roman, pentru airbag-uri. Anul trecut a semnat un acord pentru preluarea diviziei auto a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed Automatizări, din Timişoara, cu care colaborează de 10 ani.
ZF este în primele 10 companii din clasamentul celor mai mari furnizori auto din lume.